Tak co s tym spravime?, Was: Roboticky den

Galloth lordgalloth@gmail.com
Středa Květen 7 11:34:00 CEST 2008

>  Jestli se to podari vytahnout z normalni barevne kamery tim lip. Mne
>  to prislo, ze rozptyl barev je dost velky, napriklad kolem Planetaria
>  jsou zahony macesek (coz je typicky pripad nezelenych rostlin :-)).

Mozna se tedy pokusit spise rozlisovat mezi asfaltem a zbytkem. Pokud
na chidnik nekdo nebude malovat kridou, tak by tam mohlo fungovat i
jednoduche prahovani. Vzdycky se da vysledek prhnat nejakym tim
klasifikatorem, ale to si opravdu netroufam odhadnout, jak by se to
naucilo.

Co se tyce barevne kamery, tak si myslim, ze by stacila i cernobila.
ono preci jn se ty ruzne barvy mapuji do ruznych oblasti sedi a vice
mene to sedi.  Dalsi moznosti vyuzivajici kameru by byla detekce hran.
Predpokladam, ze na rozhrani silnice/neco jineho by mel byt docela
velky rozdil. Takze by mohla byt jednoducha cernobila kamera, pak
detekce hran za ni by nasledovalo nejake prahovani, aby se odstinily
hrany tvorene stiny, kostkami v dlzbe atd... Pak by se nejakym RANSAC
nebo Haugovou transformaci mohli hledat primky a dve nejvetsi
rovnobezne primky by byly hrana silnice. Ja vim, co kruhovy objezd.
Ten by se asi musle osefovat samostatne e by se misto primek hledali
dve kruznice. Jank uz si myslim zadny jiny tvar silnice neni.

--
Jan Kastil
galloth@jabbim.cz