Tak co s tym spravime?, Was: Roboticky den

Galloth lordgalloth@gmail.com
Úterý Květen 6 15:30:42 CEST 2008

Dne 6. květen 2008 14:11 RV <vicek.radek@cpost.cz> napsal(a):
> jasne takze vynunane jadro nejakeho RTOS, ktere ladi miliony lidi
>  nahradite nutnosti planovace procesu v nejakem MCU, kde hrozi to same.
>  Protoze ty jednotky musi tak jako tak mit nejake prirazene priority a
>  musi byt schopnost se rozhodnout co se na vnjsi podnet udela.
>  Z ceho vychazi vase presvedceni, ze zmineny problem nehrozi v v MCU a
>  nad RTOS ano?
V MCU by problem hrozil, kdyby to vsechno delal jeden MCU, ale kazdy
MCU bude mit jen svuj ukol a jeho zadani dostane od nadrazene jednotky
a te zase vrati vysledek. Takze i kdyz se zacykli zhrouti, cokoliv,
tak ridici jednotka jen neobdrzi vysledek, ale nijak to nebude branit
jinym jednotkam v praci.

>  Bylo by to sice krasne to co pisete, ale dle meho je to presne cesta jak
>  si ukousnout nesplnitelny ukol.
>
>  Jeden master klidne v MCU a x slave zarizeni myslim udelaji uplne
>  stejnou praci bez nutnosti resit kolize mezi moduly a logika resena
>  jednim vice ci mene slozitym algoritmem.
Vpodstate ano, ale jde take o rozsiritelnost aby bylo mozno pridavat
dalsi moduly jednoduse pripojenim do sbernice a upravou ridici
jednotky. Treba udelam stereoskopicy modul a pripojim ho misto lidaru
a nic jineho menit nemusim a bude to fungovat. A nebo ho muzu "jen"
pripichnout a v ridici jednotce realizovat nejaky princip, jak
royhodnout kterou hodnotu pouziji, pokud vysledky nebudu souhlasit...