Tak co s tym spravime?, Was: Roboticky den

Galloth lordgalloth@gmail.com
Úterý Květen 6 13:58:04 CEST 2008

Ale to se preci nevylucuje. Inteligence muze byt rozprostrena do mnoha
inteligentnich senzoru a sebezastupitelnych casti. Takze nebude jeden
PC procesor, ale nekolik MCU ktere ovsem v souctu budou projevovat
mnohem vyssi inteligenci. Vystupem inteligentniho senzoru muze byt
napriklad poloha robota vnejake mape, Vystupem jineho senzoru pak bude
pole prekazek. A vstupm motoru bude pouze popis trasy kterou ma jet.
Jsme presvedcen ze na vlastni planovaci algoritmus nepotrebuji PC s
deskou. Navic pokud vykon MCU nebude pro ovy algoritmus dostatecny,
nahrazuji pouze ridici jednotku necim jinym. navic pouzitim MCU a HW
primo pro svuj algoritmus se dostanu k mnohem vyssim vykonum.
Navic dalsi veci je ze pokud pouziju jednu PC desku a model vyvoje ze
bude nekolik lidi delt zaraz a pak se to slepi dohromady, tak riskuji,
ze se to nekomu nekde zacykli a OS te desky to nezvladne a nejaky
nutny proces pak nepobezi v runtimu a cely robot prestae fungovat.
Navic jak uz jsem vyse psal, potrebuji OS ktery na te desce bezi a
zabira spoustu vykonu, kdyz by tam ve zkutecnosti vubec bezet nemusel
protoze tam chci neco mnohem jednodussiho. Uvedomte si, ze jen
planovahi porcesu v OS je uloha slozitosti srovnatelna s tim
planovanim trasy.

Honza