Virtualni Robot

Jindra Polívka jpolivka@mbox.vol.cz
Úterý Květen 6 11:24:17 CEST 2008

Zatim jsou to vse teoreticke uvahy ale i ty mohou pomoci.
Ja asi prilis prakticky moc nepomohu, jen se mi chce vyjadrit varovani pred
touto euforii po eurobotu.
Vzpomente si na vysavac co bude sam jezdit po objektu na AKU a vysavat.
Zapadlo to v zapomeni a nebylo to jedine.
Nyni se daji vyuzit napady, ktere zde jsou predneseny, ale obavam se, ze to
muze dopadnout stejne jako v minulosti nekterych radoby projekty na hw-news.
Padly zde i napady vyuzit podvozku z modelu aut. Ty jsou na toto male. Videl
jsem model Hummeru za asi 2500 Kc, ktery by velikosti mohl odpovidat, ale
prave ty plasty jsou tam spatne.
Daji se ale nakoupit jednotlive dily vcetne kvalitnich kol, tlumicu apod. Je
ale otazka zda nejit cestou vlastniho podvozku. Bude to levnejsi a mam
dojem, ze toto je jiz i solidne v mnoha pripadech vyreseno.
Trochu jsem se zajimal o modelarinu a vse je take o penezich, neustalem
zkouseni apod. Je potreba take zvazit cas, ktery tomu clovek muze venovat.
Mozna, kdyby byl tym, ktery na tom jiz pracoval, pracuje a zde by vyuzival
napadu, ktere se tu objevi. Kdo v takovem tymu pracoval, tak vi jak je tezke
implementovat potom nove napady, reseni do jiz rozpracovaneho projektu.
Kdysi jsem pracoval na nekolika automatizacnich prostredcich (nebo jak to
nazvat) a jejich plne odladeni trvalo dosti dlouho (nesmelo dojit k chybe).
Ten robot mi prijde daleko slozitejsi ale technika je dnes zase lepsi.
Je to jen muj nazor.
Jindra Polivka

Zdravim vsechny,
tak jsem se v noci trosku zamyslel a protoze se zde spousta lidi
tvarila, ze by si rada hrala, predkladam nasledny napad. Pojdme zde dat
dohromady koncepci realne postavitelneho robota a uvidite, ze to neni
sranda :) Pokud to dotahneme do slusneho stavu, task osobne zainvestuji
castku rekneme cca 20k do stavby teto legrace. Nasledne by jsme ho mohli
venovat napriklad jako cenu nejakym mladeznikum. Pokud se to trochu
slusne rozjede, pocitam, ze se presuneme s do nejakeho samostatneho fora.

Takze robot vaha max 60kg velikost max cca VxSxD  20x40x50 vydrz alespon
2h na baterie. Pokus o minimalizaci ceny.

Zaroven si dovoluji nadhodit prvni zasadni tema a to je pohon a napajeni
- problem dostatecne maly, vykony a regulovatelny od temer nulovych
otacek s dostatecnou silou a hlavne nesmi stat vice jak 5000 ks
Optimalne vcetne enkoderu. Vim o krasnych pohonech, ale ty jsou tak od
20 000 vyse.

Tak a ted se uvidi :)
Preju hezky den
Jiri Vojtek