OT: Eurobot

kral.j@centrum.cz kral.j@centrum.cz
Neděle Květen 4 15:56:36 CEST 2008

Sleduji debatu na téma Eurobot a nechtěl jsem se zapojit. Ale pan Zahradník mě k tomu nevědomky vyzval.
Jsem vedoucím týmu, který je jeden z dvanácti přihlášených. Současně je jeden z nehomologovaných, protože jsme to týden před soutěží vzdali. V loňském roce jsem se s našimi studenty (střední škola) byl na soutěži podívat a připadalo mi, že určitě lze udělat víc, než ti lonští roboti dokázali. A tak s velkým nadšením vznikl tým osmi žáků. V závěru zůstávali dva. A ti současně na neúčast nejvíc doplatili, protože jejich práce nedošla ocenění. Ale nemyslete si, že já to beru jako křivdu. I tato zkušenost má pro mě obrovský význam. A pro ty odpadlíky taky. Prostě dnes mladí většinou berou život jako jednu velkou diskotéku a je-li něco spojeno s námahou, nemá to velkou šanci. Ale tady už bych musel začít rozebírat, za co může dnešní reklama (můžeš mít cokoliv stačí si na to půjčit a ten podpis není žádná námaha) a vztahy ve společnosti.
A tak jen volný popis rozhovoru s jedním žákem. Vybral si velmi náročný úkol a já ho na to upozornil. Věřil si, ale po určité době přišel s tím, že to nepůjde. Zeptal jsem se ho proč. Odpověď: "Zjistil jsem, že nejsem tak chytrý jak jsem si myslel." Taky důležité poznání.
Král