OT: Plane filozofovanie nad rozliatym mliekom resp. rozmaznanymi studentami, was: Roboticky den

HW CNCnet.info hwnews@cncnet.info
Neděle Květen 4 09:08:40 CEST 2008

To uz nase osvicene VS zrusily i cviceni k predmetum? Za mych mladych
let bylo na VS ke kazdemu nosnemu predmetu jeste x hodin tzv. cviceni,
ktere vetsinou vedl nejaky asistent. Na tom cviceni se delalo (melo
delat) prakticke overeni toho co bylo na prednasce a bylo to vice
individualni. Navic si tam clovek delal semestralni praci.

Jinak moje averze k VS je velmi silna. Vadi mi presne onen povrchni a
nadrazeny pristup ucitelu se studiem naprosto odtrzenym od reality.
Zakladka i gymnazium byly v mem pripade skvele skoly, ze kterych dodnes
ziju - mozna jsem mel kliku na ucitele. Z gymplu jsem odchazel vybaven
matematikou a fyzikou na urovni prvniho rocniku VS, prestoze jsme meli
fyzikare naprd (stary dedek co na to kaslal), tak naopak matikar (prof.
Mach gymn. Jirovcova CB) byl naprosto spickovej - krome strasny srandy
jsme se krome matiky naucili i fyziku, protoze veskere teoreticke
zalezitosti okamzite pocital v realnem pripade coz je z 99% zase fyzika.
Coz bylo treba fajn u diferencialni rovnic - protoze clovek treba
pochopil proc se pocita zrychleni tak se pocita, a ze je to vlastne
druha derivace drahy podle casu. Stejne tak neni problem dodnes si
spocitat treba objem rotacniho telesa pres urcity integral.

Na VS jsem se hlasil dvakrat s odstupem cca 10 let po sobe (1991 a 2001)
- prijimacky jsem delal pokazde bez bez predchozi pripravy s tim, ze
jsem byl vzdy prijat bez problemu. Podruhe jsem snad byl dokonce 9. v
poradi coz me dost prekvapilo - protoze za deset let ze skoly clovek
plno veci zapomene - zvlast kdyz clovek kolem sebe videl lidi co se
prave uci na maturity a jsou naslapany vedomostma.

Pokazde jsem ze skoly odesel po roce s tim, ze je to ztrata casu. Pro me
by melo absolvovani VS jen jediny prinos a to je titul pred jmenem, se
kterym by mozna nektere veci byly jednodussi.

Radek Vicek