Roboticky den

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Sobota Květen 3 20:30:36 CEST 2008

Puvodni zprava ze dne 3.5.2008 od Saša Svobodová:

> já bych řekla, že jim spíše chybí nápady a dělají zbytečně složitě
> to, co by se dalo udělat jednoduše.

Ja bych tu slozitost i dokazal pochopit, kdyby tomu ovsem odpovidaly
i ty vysledky. Nebo alespon nejaka regulerni snaha o vysledky. Jestli
jsem to dobre pochopil, tak tem robotum slo o jedno jedine - nabrat
ze svisleho podavace micky a dovezt je. Dokonce ani to nabirani se
mnohdy nepodarilo, ze robot nedokazal ani dojet na doraz, kde mel
micky vysypat, to jsem se take divil.

Ale videl nekdo, jestli se nejaky robot snazil hrabat v tom
prostrednim zasobniku nebo hledat micky na plose? Ja tedy ne. Tak si
myslim, ze na takovy trivialni ukol, ktery si studenti vybrali, nebylo
snad potreba tolik techniky. Mozna se pletu, mozna to vidim moc
jednoduse...

> V jedné minulé soutěži bylo cílem zbourat nějaké figurky na poli.
> Nevím už kdy a kde to bylo, ale není to prý tak dávno. No a všechny
> týmy udělali hrozně složité systémy se zaměřovači a já nevím jakými
> možnými způsoby porážení figurek. Všechno to bylo veliké a pomalé. A
> pak tam najednou vjel malý robot, který se navedl na prostředek
> pole, sklopil tyč a otočil se kolem své osy. Všechny figurky pokosil
> a tím také jeho činnost skončila. Všichni koukali jako péro z gauče,
> ale tento jednoduchý strojek (relativně) vyhrál a porazil všechna ta
> složitá a chytrá monstra.

To ovsem muselo byt efektni :-)

> To mi připadají robůtky na mini sumo možná vymakanější než tato
> monstra.

Ano, presne tohle si myslim take :-)

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory