Roboticky den

Sobota Květen 3 19:44:35 CEST 2008

Hezký večer,

    já bych řekla, že jim spíše chybí nápady a dělají zbytečně složitě
to, co by se dalo udělat jednoduše.

    V jedné minulé soutěži bylo cílem zbourat nějaké figurky na poli.
Nevím už kdy a kde to bylo, ale není to prý tak dávno. No a všechny týmy
udělali hrozně složité systémy se zaměřovači a já nevím jakými možnými
způsoby porážení figurek. Všechno to bylo veliké a pomalé. A pak tam
najednou vjel malý robot, který se navedl na prostředek pole, sklopil
tyč a otočil se kolem své osy. Všechny figurky pokosil a tím také jeho
činnost skončila. Všichni koukali jako péro z gauče, ale tento
jednoduchý strojek (relativně) vyhrál a porazil všechna ta složitá a
chytrá monstra.

    Když jsem koukala na soutěžní stroje, tak mi připadalo, že to je
prostě složité. Mechanicky velice propracované, hrozná množství senzorů,
serv a podobných věcí. Každá škatule jako malá továrna. Ale ve výsledku
nic moc. To mi připadají robůtky na mini sumo možná vymakanější než tato
monstra. Ty malé mašinky svůj cíl plní velice dobře. I když se někdy
rozpadnou, protože je autor slepil v noci pomocí izolačky. Některé jsou
jednoduché ale některé mají ultrazvukový zaměřovač schopný sejmout čočku
na podlaze (což je trošku extrém). Jsou to dva pohyblivé objekty proti
sobě, jezdící někdy i dost rychle a ten malý robůtek musí svého soupeře
najít, zaměřit a pak jej ještě vystrčit z arény. Někdy mám pocit, že ta
veliká monstra z Eurobota by to asi nedokázala...

    No nic, je to jen můj soukromý názor a věřím, že se to tu opět
nezvrhne. Možná že takto remcám jen proto, že jsem žádného robota ještě
nepostavila.

					Saša K. Svobodová

          ICQ:  260 344 186