UHF tlumivka

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Pátek Březen 28 10:39:12 CET 2008

Tyhle jsem našel hned jako první, jenže mě poněkud odpuzuje rezonanční
kmitočet. Obávám se, že na 400 MHz by se chovaly spíš jako kondenzátory.

Snad by se dala použít 0,1 µH vel. 1210:

http://tme.pl/arts/en/a10/dl1210-0_1__2.html

Ale těch 0,1 µH mi přijde ještě málo (reaktance cca 250 Ω při 400 MHz).

Asi se raději vydám směrem k zapojením oscilátorů bez tlumivek:-)

Mimochodem jakou indukčnost mají ty tlumivky vytvořené jako meandry na DPS
(nejlépe měrná hodnota, třeba µH/cm)?

Konkrétní schema zatím není, teprve zkoumám, jakou cestou se vydat. Cílem
snažení je přijímač nevalných parametrů, malých rozměrů a hlavně za málo
peněz. Zatím to vypadá na superreakční.

PH

From: "jan.kuba" <honza.kuba@gmail.com>

Co už dříve zmiňované TME?
http://www.tme.cz/info_produkty/detale.phtml?id=632&lang=cz

Asi by chtělo koupit vzorky a otestovat v zařízení. Ono také záleží na
proudu a dalších okolnostech  ( blokování  kondenzátory )
Možná by jste mohl uvést konkrétně schéma kam to má přijít.
Já jsem "tlumivky " ( napájení MAR  zesilovačů atd.)  snažil dělat při
návrhu na spoji.  Na jedné straně desky jedna spirálka - prokov ve
středu a na druhé straně opět spirálka stejným směrem. V profi praxi (
rozbočovače SAT/TV přepínače LNB atd.) je to tak běžně řešeno. Ta
tlumivka "on board" má i poměrně malou vlastní kapacitu - dle kolegy co
s tímhle smetím dělá je parazitní kapacita  řádově menší než běžná SMD
provedení. Někdy se tlumivky dělají na deskách i jako "obdélníkový
průběh napětí".   Dá se tím na tlumivkách ušetřit, v žádném případě
nepůjdou SMD sehnat za  cenu pod  1kč /kus . Alespoň mě se to nepodařilo.