impulsní (bistabilní relé)

Jan Půhoný puhony@hw.cz
Středa Březen 26 20:10:00 CET 2008

Dobrý večer,

potřeboval bych realizovat funkci bistabilního spínače (jeden impuls
sepnout, druhý impuls rozepnout). S tím, že by si měl pamatovat svůj
předchozí stav i po odpojení napájecího napětí. Vím že mohu koupit
impulsní relé, ale v tomto případě jde i o spotřebu, která by měla být
ve stabilním stavu pokud možno nulová, což žádné z impulsních relé
(např. elko ep ..41 na DIN lištu nesplňuje) Na výstupu mi stačí LOG 1 a
LOG 0 - nemusí to být galvanicky oddělené.

Mám tady bistabilní relé (se dvěma cívkami). Relé se přepíná impulsem
12V na příslušnou cívku.

Má někdo nějaké nápady, jak to co nejjednodušeji realizovat, v rychlosti
jsem navrhl toto www.puhy.eu/rele.png , nejsem si ale moc jistý jak se
to bude chovat v realu a nejsem doma, takže nemůžu vyzkoušet. Může to
alespoň teoreticky fungovat? Uvítám jakékoliv připomínky, případně
vyzkoušené zapojení :-)

Díky

s pozdravem Jan Půhoný