Normalzovany protokol pro komunikaci po RS-485?

Martin Persich persich@transcon.cz
Pátek Březen 21 17:08:11 CET 2008

- nestudoval jsem cely prispevek podrobne, ale zaklad je myslim ok
- osobne povazuji ASCII mod za zbytecny, potkal jsem dost zarizeni, ktere ho
take neumi. Komunikace v tomto modu je predsi jenom 2 x pomalejsi a
primerena rychlost komunikace je casto az na prvnim miste
- jen jeste poznamka k jednomu starsimu prispevku - nekdo tady uvadel, ze
delka datoveho paketu je znama. To ale plati pouze u standardnich funkci.
Protokol pripousti "uzivatelske" funkce (v oblasti kodu 65-72 a 100-110,
ktere s oblibou pouzivam pro ruzne systemove zalezitosti) a tem rozumi pouze
dany slave, ostatni je ignoruji. Vzdy je potreba se ridit mezerou v datovem
toku.
- podle mne staci implementovat jen nektere (potrebne) funkce - je pak vzdy
slusne v dokumentaci uvadet, kterym funkcim dany modul rozumi. Nejcasteji
jsem videl implementovany pouze zakladni funkce 3, 6, 16, pripadne 23 - a je
mnoho systemu, kterym tyto funkce plne dostacuji. Ale zalezi samozrejme na
charakteru daneho zarizeni a na tom, zda-li chcete sve zarizeni certifikovat
u modbus.org.
-osobne se mi osvedcilo jeste implementovat u kazdeho zarizeni krome jeho
unikatni adresy jeste adresu 248. Je to v jednom navrhu na standardizaci
jako peer-to-peer adresa (www.modbus.org). Je to uzitecne pro testovani, kdy
se nemusim zajimat o konkretni nastaveni adresy pokud pripojuji pouze jeden
slave.
- v pripadde, ze budete pripojovat moduly k PC (jako master), tak neuspejete
s casovou prodlevou 3,5 znaku. Je potreba to prodlouzit, jinak se s vasim
modulem PC nedomluvi (nebo to bude neunosne chybovat). PC vklada mezi
vysilanymi znaky naprosto nedefinovane mezery.

Martin. persich@transcon.cz