Re: osnovy elektrokroužku

Pátek Březen 14 19:20:06 CET 2008

A co třeba takové srandičky jako pustit proud do tenkého drátu (aby ještě
nebyl moc horký), přiblížit silný magnet a koukat jak se ten drát snaží
omotat. Hezké jsou pokusy s induktorem a se světýlkujícíma trubicema a pro
ty větší kluky teslák :-)
Anděl

----- Original Message -----
From: "Glajc Pavel" <pavel.glajc@del.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, March 14, 2008 12:04 PM
Subject: Re: osnovy elektrokroužku

Úplně mi mluvíte z duše.
Osobně bych taky začal spíš pokusy a výrobou jednoduchých věcí.
Podle mne je ideální literatura:
Šolim já a tranzistory (mimochodem nemáte ji někdo na prodej?)
Návodová knížka elektromerkuru.
Modely a hračky s tranzistory.
Slabikář radioamatéra.
Stará učebnice fyziky pro 9.ročník asi 1970.
Bohužel je třeba vše malinko upravit na dnešní dobu, ale začít FYZIKÁLNÍ
PODSTATOU všech prováděných pokusů.
Je sice krásné udělat hrací kostku s Atmelem či PICem, ale co když to pak
nefunguje.
Děcka jsou obvykle hodně zklamaný.
Zkrátka vlastnoručně vyrobené sluchátko z krabičky od krému na boty má svoje
kouzlo.
Určitě by se dnes dalo vymyslet spousta fyzikálních pokusů hodně toho je i
na webu, jen to chce hledat trochu jiným směrem. Pěkné jsou třeba stránky
fyzikálních pedagogů, kde popisují i své vlastní vymyšlené pokusy, ale
bohužel si teď nevzpomenu na adresu....
Pavel Glajc