Re: osnovy elektrokroužku

Dipl.-Ing. Michal Kováčik kovacik@toolsquare.com
Pátek Březen 14 14:09:23 CET 2008

Ja som si na zakladnej skole na kruzku elektrotechniky spravil za pomoci ucitela astabilny klopny obvod. Je to super vec, lebo sa na tom da vysvetlit hned niekolko elektronickych javov. Nabijanie a vybijanie kondenzatora a otvaranie a zatvaranie tranzistora. Schemu najdete tu:
http://sk.wikipedia.org/wiki/Obrázok:Transistor_Multivibrator.svg

moj prvy tranzistorovy astabilny klopny obvod bol napajany 4,5V bateriou a vo vetve R2 a R3 boli zapojene LED diody, ktore striedavo blikali. Samozrejme, ze na doske som mal niekolko nie prave najlepsie
zapajkovanych spojov, spotreba cinu bola spociatku tiez trocha vacsia (kym som nepochopil, ze menej je niekedy viac) ale fungovalo to a mal som z toho ohromnu radost.

Michal.
  ----- Original Message -----
  From: Jaroslav Lukesh
  To: HW-news
  Sent: Friday, March 14, 2008 10:17 AM
  Subject: osnovy elektrokroužku

  Dobrý den,

  nemáte někdo v nástinu osnovy pro elektrokroužek? Aby tam byly i trošku dílenské věci - třeba výroba skříňky, knoflíku atd. Anebo to děláte hurá akcí co vás a děcka zrovna napadne? A čím začít? Matematikou pro ty mladší (desetinná čísla, zlomky, mocniny 10), trošku teorie, nebo hned udělat něco jednoduchého?

  Děkuji, JL.