Odrušení regulátoru s ATtinny13

Miroslav Mraz mraz@seznam.cz
Úterý Březen 11 17:18:54 CET 2008

Saša Svobodová píše v Út 11. 03. 2008 v 14:01 +0100:
> Hezké odpoledne,
>
>     takže protože byly trošku dohady o tom, co jsem to vlastně stvořila,
> tak tu je schémátko. Je namalované tak rychle, jak to jen šlo, protože
> za chvilku se musím sebrat a frčet na vlak do Prahy do školy. Proto
> prosím omluvte sníženou kvalitu malování O:-)
>
>     http://www.sasa.monty.cz/TMP/regulator.gif
>
>     Protože jsem v knihovnách Eaglu nenašla potřebné součástky, dala
> jsem tam ATtinny15, ačkoli já používám 13ku. Zrovna tak MOSFET je jiný,
> ale to je celkem jedno.

No úplně jedno to sice není, ale pokud Vám to jde až do maximálního
jasu, pak lze předpokládat, že se FET TTL úrovní vybudí. Rozhodně bych
ale zapojil mezi výstup procesoru a gate toho MOSFETu odpor. Zvolil bych
hodnotu až 10k. Hrana potom bude (při kapacitě GS MOSFETu 5nF - a víc to
asi nebude) 10k*5nF = 50 us. Opakovací perioda je 1/200Hz = 5ms. Čili
přepínací ztráty nepřesáhnou cca 1/100 spínaného výkonu. A asi nebude od
věci zapojit paralelně k žárovce Schottkyho diodu v závěrném směru -
požere případné špičky od vlastní indukčnosti žárovky.
Mrazík