Re: Zmaten z FSB frekvencí u Athlona 64x2

nesvacil@posys.eu nesvacil@posys.eu
Úterý Březen 11 08:50:56 CET 2008

http://www.svethardware.cz/art_doc-5D7A5A3499C4155FC1256D4800795E13.html
Jirka
----- Original Message -----
From: "Pavel Troller" <patrol@sinus.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Tuesday, March 11, 2008 8:24 AM
Subject: Re: Zmaten z FSB frekvencí u Athlona 64x2

> Já jsem koukal na web AMD a Athlony A64X2 maj všechny "system bus"
> 2000 MHz. Takže by vám tam možná šel i ještě vyšší model. (Pokud by ho
> teda utáh napájecí zdroj na desce).
>
> http://products.amd.com/en-us/DesktopCPUFilter.aspx
>
> I když teda je trochu divný, že má system bus 2000MHz i model 3600+,
> kterej běží na 1900MHz, no ale to bude těmi MT/s.

No to je právě něco, co mě mate. Co to je, ten "system bus" ? Já znám u
procesorů tzv. FSB clock, a ten je, dovolím si tvrdit, u většiny A64x2 200
MHz,
nikoliv 2000. Odpovídá to tomu, že např. můj nový 5600+ má clock 2800 MHz a
násobič frekvence 14, což přesně odpovídá FSB 200 MHz. Takto je to také
uvedeno
v tom compatibility listu u mého motherboardu. A pak je tu ještě spousta
zdrojů, z nichž některé tvrdí, že to je 1 GHz a jiné, že 2. Ačkoliv zrovna u
výrobce bych očekával, že bude uvádět údaje přesně, tak tedy zřejmě mluví
o něčem jiném. Není to nějaký vnitřní bus v tom CPU, kterým komunikují např.
jádra s cache/MMU/kdovíčím jiným, ale poctivý vnější bus (který zajímá právě
ten motherboard) je těch 200 MHz ?

  S pozdravem Pavel Troller