Re: "Neprůstřelný" router Huawei

Petr Hronek trit@atlas.cz
Sobota Březen 8 12:47:13 CET 2008

Hezký den,
jen se zeptám, zkusila jste nastavit AP isolation na Off(disable)? Možná
bude potřebat reset routeru.
AP isolation odděluje klienty WiFi od ostatních klientů kvůli snížení zátěže
"pomalé" WiFi.
pokud používáte adresní prostor 10.0.0.0-255
pak to ničemu nevadí, i-net Vám jede a co jede do toho se nešťourá :-)
zkontrolujte si jaké IP dostaly Vaše počítače, tipuji (namusí to být
povinně):
10.0.0.1
10.0.0.2
podstatné je, aby se shodovaly místa, kde máte v masce 255, což je u tohoto
případu 10.0.0.
masku a bránu by počítače měly mít stejnou:
maska 255.255.255.0 brána 10.0.0.138
jen bych potom zkusil ping z obou PC na router (bránu) a pak navzájem na
sebe.
pokud je ping na bránu OK je to fajn
pokud PC nepingají na sebe je to špatně a zkusil bych příkaz traceroute pro
jistotu, jestli se mi někde do cesty nezatoulal nějaký artefakt z
předchozích konfigurací
pokud se PC pingají vzájemně, máte 50% za sebou.
dalším problémem bývá nastavení firewallů na PC, bohužel nevím, jaký
používáte, takže zatím nemohu poradit.

Petr Hk

PS: k tomu maskování... :-)
255 = 11111111  vše na bránu
128 = 10000000  k dispozici 127 adres
192 = 11000000 k disozici 63 adres
000 = 00000000 k dispozici 255 adres

porovná se v mojí adrese s adresou cíle a pokud dojde ke změně na místě kde
je v masce nastavený bit je požedavek směřován na bránu, jinak se cíl hledá
v místní síti, důležité je i to, že brána musí také vyhovovat masce. Snad to
není příliš nesrozumitelné a snad to chápu správně.