RE: "Neprůstřelný" router Huawei

Tomáš Koželuh mr.death@ipq.cz
Pátek Březen 7 09:51:41 CET 2008

Já myslím, že WPA/WPA2 je v domácích podmínkách prakticky neprolomitelný.
Navíc důležitou podmínkou pro prolomitelnost (včetně WEP) je dostatečný
vzorek dat. Když akorát leží notebook na stole a sem tam si řekne s
routerem, že žije, tak to ani za noc nepůjde WEP prolomit.
Řekl bych, že takový bezpečný základ je následující:
- skrýt SSID, tím je vyloučena jakákoliv snaha od BFU
- zapnout pouze WPA/WPA2, pak už je to prakticky neprolomitelný
- MAC filter, podle mě naprostá zbytečnost, MAC adresu v komunikaci lze
odchytit snad během minuty
- změnit masku podsítě tak, aby fungovaly IP adresy pouze "uprostřed"
rozsahu a pouze na daný počet PC
- zrušit DHCP
- snížit vysílací výkon
Ale v podstatě bude stačit zakrýt SSID a zapnout WPA, to odrazí drtivou
většinu útoků a ten zbytek pravděpodobně narazí na nedostatek signálu...