CPLD

balu@home daniel.valuch@orange.fr
Středa Březen 5 21:35:27 CET 2008

no pokial mate dost rychle senzory a tepelny proces ktory dokazete
riadit so subsekundovou dobou odozvy preco nie... Nezabudnite si pozret
teoriu riadenia. Produkt rychlosti regulacie a oneskorenia v riadiacej
slucke musi byt pod urcitou hranicou, inak bude sustava nestabilna.
Mozete merat akokolvek rychlo chcete, pokial ma sustava velku
zotrvacnost tak vam je to zbytocne.
Predstavte si ze mate sprchu s 30 metrovou hadicou. Chcete si nastavit
teplotu vody "tak akurat". Teplotu vody telom vnimate presne, okamzite a
neustale. Ked budete ale zbesilo tocit kohutikmi tak sa akurat budete
periodicky obarovat a triast od zimy. Vasa regulacia bude nefunkcna a
nestabilna. Takze merat teplotu vody a reagovat na nu vam staci len v
porovnatelnom casovom rozliseni ako je doba reakcie vasej sustavy.
Ci sa vam teplota dostane mimo stanovene medze nebude ani tak zavisiet
od toho ako casto ju meriate ale akym sposobom ju regulujete. To ale
nema so senzormi nic spolocne...
Pre rypalov, uvazoval som konvencny spatnovazobny regulator. Rychlost
odozvy sa samozrejme da zlepsit dobrou znalostou odozvy sustavy a
pouzitim feed-forward riadenia :-)
b.