OT "ekologie" a pod (bylo O riadenej destrukcii cipov)

aze azehw@volny.cz
Pondělí Červen 23 10:20:50 CEST 2008

Nedá mi to. Veškeré úspory vedou k jedinému: k dalšímu zdražování. Viz voda.
My si svoje zisky snížit nenecháme...
AZE
P.S. Viděl jsem leták tuším z M...a, kde nabízejí za nějaké 3-4 pětky litr
balené pramenité vody z Itálie...
V KM je budova bývalých soudruhů, předělaná na polikliniku či co to je a jen
z venkovní strany jsem napočítal asi 25 klimatizačních jednotek. Ze dvora je
jich prý ještě víc. Budova zřejmě patří městu a jsou v ní nájemníci.
Soukromník by takovou věc řešil jinak.

----- Original Message -----
From: "k.novo" <k.novo@seznam.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Monday, June 23, 2008 9:57 AM
Subject: Re: OT "ekologie" a pod (bylo O riadenej destrukcii cipov)

Kdyz uz se tu tak razantne diskutuje o ekologii a spotrebe energie, chtelo
by to si uvedomit zakladni fakta:
- cca 40% svetove produkce energie se spotrebuje v budovach
- cca 20% svetove produkce energie se spotrebuje v doprave
- vyroba je az na tretim miste s necelymi 20%

Snahy o usporu energii by mely vychazet z vyse uvedeneho, napriklad v
podminkach CR prakticky neni duvod proc by se meli stavet budovy, ktere je
nutne v zimnich mesicich vytapet, o chlazeni v letnich ani nemluve
Dale napriklad existuje studie podle ktere by se napriklad jen na uzemi SRN
usetrilo 250MW jen tim, ze by obehova cerpadla, v malych domacich topenich,
byla spravne dimenzovana, provozovana a regulovana.
Jen v CR by se dalo usetrit az 100MW pokud by domaci spotrebice ve standby
zrali desetiny a ne desitky watu.
Pak tu mame vypocetni techniku, jen uzemi USA by se udajne usetril vykon
strednevelkeho jaderneho reaktoru tim, ze by sitove prvky umeli automaticky
prepinat rychlost podle zateze, enetgeticky je prenos jednoho bytu na 1Gb
sitovce az 100x narocnejsi nez stejny prenos na 10Mb s tim, ze az 90% casu
se na 1Gs prenasi 0-0 nic.
Samostatnou kapitolou jsou komercni budovy, ktere se stavi obzvlas
energeticky zlocinym zpusobem. Mozna neni nahodou, ze v poslednich 5 letech
melo prave ministersto zivotniho prostredi nejvetsi spotrebu penez na
klimatizace ze vsech ceskych ministerstev.

Doprava. EU primo ci neprimo podporuje naprosto nesmyslnou dopravu, kdy se
spanelske kravy vozi zive na polska jatka, aby nasledne zmazene maso
putovalo pres nemeckeho distributora do spanelske samosky. Vrcholem dopravni
geniality byl vyvoz ceske oceli do nemecka, kde ji ani nevylozili jen
opatrili novymi doklady a tato jiz jako kvalitni nemecka ocel od "jezte
kroupy" putovala z5 do CR. Dale tu je genialni chovani lidi, pardon
spotrebitelu, to je vazne nutne chlastat balenou nebo mineralni vodu? Neni
to zdrave, neni to potrebne, je to drahe a nici to planetu ....

Omlouvam se, ale nedalo mi to, ale i kdyz jsem celkem priznivcem jaderne
energetiky tak mi pripada logictejsi si misto jaderneho reaktoru na balkon,
poridit dum u ktereho ho na vytapeni nebudu potrebovat :-) Chapu , ze v
systemu, ktery je postaven na spotrebe, spravne rostlych demografickych
stromech. Systemu do jehoz cela se dokazi dostat perly jako Stnda Kristal,
starosta Quimdy a treba Honza Koniec ( aby je ani zahrnicni cast teto
konference necitila osizena) nelze hledat logiku a racionalitu .