OT "ekologie" a pod (bylo O riadenej destrukcii cipov)

Petr Simek psimek@jcu.cz
Sobota Červen 21 17:25:00 CEST 2008

On Sat, 21 Jun 2008, Pavel Hudecek wrote:

> O to mi právě jde: Soukromník se narozdíl od státního úředníka zamyslí nad
> tím, jak mýto vybírat takovým způsobem a v takové výši, aby lidé po jeho
> silnici jezdili raději, než po silnici konkurenta.

To zni dobre, ale je to idealismus. Silnice nejdou postavit kde si
vzpomenete a kdy si vzpomenete. Investice jsou obrovske. Energetika
je (v podstate) soukroma a prestoze ze je malo energie a cena roste,
nikde se moc nove elektrarny nestavi - tedy az na fotovoltaiku
a vetraky - coz neni zrovna priklad konkurencniho prostredi (dotace).
Konkurence funguje dobre jen tam kde to muze delat (skoro) kazdy.