avr - je nejaky dovod prepisovat EEPROM ked nejde o zmenu?

Lukáš Grepl L.Grepl@sh.cvut.cz
Pátek Červen 20 22:54:30 CEST 2008

> Pri programovani AVR (ATMega128) v avr-gcc pouzivam kniznicne funkcie
> pre pristup k EEPROM. Vsimol som si, ze funkcie pre zapis
> nekontroluju, ci ma dojst k zmene, a teda zapisuju stale za kazdych
> okolnosti.
>
> Moze na toto byt nejaky dovod, alebo mozem beztrestne prepisat tie
> kniznicne funkcie?

Nevim jak u AVR, ale v nejake appnote (mozna i v DS) k PICum jsem
zahledl noticku, ze je vhodne cas od casu refreshovat obsah EEPROM.
Pochopil jsem to tam, ze je datova EEPROM na rozdil od programove Flash
vyrobne optimalizovana na vetsi pocet zapisu na ukor mensi vydrze
zapsanych dat a ze je vhodne je cas od casu precist a znovu zapsat.

Lukas Grepl