Vyvojova deska pro ARM

Jiri Bezstarosti jiri@bezstarosti.cz
Čtvrtek Červen 19 21:54:32 CEST 2008

nesvacil@posys.eu napsal(a):

>Jenze on taky velky LCD potrebuje vykon, ktery se neudela nejakou
>slabou masinou s nizkoprikonovym/nizkovykonovym ARM/Mips.

Vubec ne, vzdyt do PC monitoru s mnohem vetsim fyzickym rozlisenim
muzete klidne pustit i rozliseni nizsi. A nektere ARM Vam svym vlastnim
radicem uvnitr pouzdra dokazi udelat rozliseni i 2048x2048. I obycejny
S3C2440 Vam bezny PC monitor zvladne sam o sobe, staci to trochu posilit
a udelat klidne i z par odporu DACku na vystup do monitoru. Nad BGA
provedenim nemusi brecet ani bastlir, okolo nejakych 3000Kc koupite
treba S3C2410 i s SDRAM pametmi na desce do SO-DIMM slotu a ten uz se
pripajet da i opravdovym bastlirem a radic TFT ma na sobe a k PC
monitoru to s trochou bizuterie pripojite take.

Displeje, ktere pouzivam, jsou 5.7", 640x480x18b, LED podsviceni, touch.
Cenove se do 4000Kc vejdou (ceny pisu bez DPH) a daji se bezne koupit a
to prakticky v libovolnem mnozstvi. Mam po ruce i 7" 800x480x18b, LED
podsviceni, touch - trochu mene bezne, ale take se to da realne koupit a
to prosim primo v CZ.

>Prijde mi, ze ten trh s tim malym LCD 3"-12" neni zas tak velky. Pote uz to
>je o malych LCD do prenosnych zarizeni. I tady jsem se zkousel sehnat neco
>standardniho, ale bez uspechu. Velke spolenosti maji zajem o velke odbery,
>na druhou stranu LCD do mobilu jsou k sehnani pouze pro kusovku.

Neni to nijak hrozne, 1.8" 128x160x16b i s radicem muzete mit okolo snad
600Kc/ks kolik je libo a ta cena je pro kusovku. Rozhrani pro 8bity,
paralelni sbernice. Podsviceni LED. Jen je potreba hledat ;). Jeste mam
2ks skladem, takze to neni vubec nic dostupneho jen na oko a klidne se
pro ne muzete hned zitra stavit, dam Vam k nim i konektor na desku spoju
(protikus k jejich ksande) ;).

>Jeste tady je jeden problem a to cim to ovladat. Pokud zvolim touch-panel,
>tak musi byt kvalitni tj. tluste sklo ... jinak to zakznici rozbiji, teda
>pokud nechci vyrabet nejakou cinu do hypermarketu.

Neni tomu tak vzdy. Jsou i jemna zarizeni, kde se predpoklada setrne
zachazeni uz z principu. Sklenenym laboratornim teplomerem taky nebudete
triskat a hazet na nej kovadlinu ;).

Dalsi moznosti je pouzit tzv. fotoramecky a generovat PAL videosignal.
Ty ramecky jdou s cenou pekne dolu a je v nich displej s rozlisenim NECO
x 234, kde to NECO si nepamatuji, ale bude to nejspis 480 a muze to byt
ruzne. Je to barevne a rozmerove jak co. To rozliseni neni zadny zazrak,
ale lepsi nez 128x64 mono to je urcite. Ne vsude se to da pochopitelne
pouzit, ale v nekterych aplikacich se do da dovolit si, pricemz uz to
mate i s krytovanim toho displeje, staci tomu dat nejaky drzak a nebo to
postavit jak to je. Ale zatim o tomhle pouziti fotoramecku jen uvazuji,
rozebrany jsem jeste zadny nemel.

Nakonec i GME prodava barevne LCD s PAL vstupem od nejakych 1400 bez
DPH. Treba tenhle:
http://www.gme.cz/cz/index.php?page=product&detail=755-167
nebo tohle:
http://www.gme.cz/cz/index.php?page=product&detail=755-138
a jeste tam je neco dalsiho ...

Lze cokoli, neni treba brecet nad tim co neni, je potreba najit, kde to
je ;).

--
Jiri Bezstarosti