Vyvojova deska pro ARM

Jiri Bezstarosti jiri@bezstarosti.cz
Čtvrtek Červen 19 13:09:31 CEST 2008

Mam na stole AT91SAM7SE512 + barevny LCD 5.7" 640x480 s touchscreenem -
radic na XC95288XL + 1MB SRAM (pouzitelny i jinak nez VGA), 64MB SDRAM,
512kB SRAM, RTC zalohovane baterkou, zvuk (vystup pro sluchatka), 2x USB
host pres VINCULUM, slot pro SD kartu no a par IO s PWM, seriakem, I2C
(co zbylo) vyvedene ven. Co proti Vasemu zameru nemam, je ethernet a
IDE. No, uzil jsem si pekne, nez jsem to dal cele dohromady, aby to jelo
jak ma a aby ten plosnak trochu za neco stal.

Stavet si to moc lidi nebude, je to uz na bastleni trochu moc a v kazdem
pripade je potreba profi deska, ktera take neni uplne lacina - nevyjde
nijak pidi a nebo se nevejdete do 2 stran. Takze vlastne zbyva jen
takove desky prodavat hotove. Jenze kdyz srovnate cenu takove desky s
malymi PC deskami, zjistite, proc existuji i lepsi ksefty, nez stavet tohle.

Ale kdyz uz chcete, alespon poradim. Az tam budete davat SDRAM, kupte si
ty co ATMEL doporucuje. Duvod je ten, ze maji delsi "data hold time" nez
jine SDRAM a prave proto to s nimi jede. Pokud pouzijete jine, budete
posouvat SDCKE signal v ramci stovek pikosekund, aby Vam to klaplo se
ctenim, ale fungoval i zapis a je to pochopitelne takove vachrlate
reseni - doladit se to da, ale za ty problemy a predelavani desky na
nekolikrate ty jine pameti nestoji.

Poznatku k tomu mam celkem dost, takze kdyby bylo potreba ...

Ale poradim jeste jednu vec. Hodte na to bobana a postavte desku s
AT91RM9200 a nebo AT91SAM9260, pripadne necim podobnym. Nevyjde to o nic
vic slozitejsi a pritom moznosti to bude mit mnohem vetsi. Pokud ovsem
nepotrebujete neco specialniho, prikladem treba zamceny soft ve FLASH
toho ARMa.

--
Jiri Bezstarosti