OT: Opet DPH pri dovozu z USA.

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Úterý Červen 17 11:50:43 CEST 2008

Puvodni zprava ze dne 17.6.2008 od Tomáš Koželuh:

> Několik lidí tady psalo, že pokud se jedná o zboží pro osobní
> potřebu poslaný přes US Post, neplatí se DPH z poštovnýho, což je
> často nemalá částka. Ale nikde jsem nestudoval, jestli to má nějakou
> podporu v zákonech. Já mám taky opačnou zkušenost, teď mně došel
> balík, který šel přes US Post, byla tam uvedená i cena dopravnýho
> (cca 80USD) a taky jsem z toho platil DPH.

Jenze to jaksi bylo spatne pochopeno. To postovne/dopravne se
neuvazuje pro stanoveni hodnoty soukrome zasilky mezi dvema osobami.
Treba kdyz ti strycek z USA posle znackove slipy. Jestlize to je
normalni zbozi od firmy, ktera na fakture uctuje dopravne, pak to neni
zadna soukroma zasilka, je to normalni obchodni zbozi, bere se v uvahu
i dopravne. To je jedno, ze je to pro osobni potrebu, neni to od
strycka, je to obchodni zbozi.

Pokud bude zajem, tak tu nekdy ve volne chvili muzu znovu dukladne
vysvetlit, jak to je.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem