OT: Opet DPH pri dovozu z USA.

Martin Hanek martin.hanek@centrum.cz
Úterý Červen 17 09:30:55 CEST 2008

Dobry den,

nedavno se tu mluvilo o DPH, kdy se udajne neplati pri dovozu pro osobni
potrebu beznou postou. Protoze jsem takto nakupoval poprve popisi svuj
zazitek a rad bych se zeptal na par veci.
Vydrazil jsem nejaky zbozi na Ebay a nechal si je pres USPS poslat do
CR. Jednalo se o zbozi pro soukromou potrebu.

Zbozi stalo 180,80USD, postovne 80,65USD a "Seller Charges" 15USD.
Jednalo se o pojisteni proti ztrate nebo poskozeni. Jinak pry za to
neruci. Celkem tedy 276,45 USD.

Doslo to na celnici v Praze a uvnitr faktura za zbozi ve vysi 180,80USD
a postovne na 77USD. Proc ti americani snizili postovne netusim. Celnice
si vyzadala, abych jim napsal zda je to pro firmu nebo soukrome a co tam
uvnitr je. A abych jim poslal kopii dokladu z Ebay (Paypal) jak jsem to
zaplatil.

Dnes mi to prislo a nauctovali mi DPH ve vysi 837 Kc. Celni hodnota je
2880 Kc (to odpovida cene zbozi 180,80USD) a vedlejsi vydaje 1524 Kc
(ktere odpovidaji postovnemu 80,65USD + seller charges 15USD). Na to ze
ve fakture je postovne 77USD se nedivali.

Zaplatil jsem tedy DPH kompletne za vsechno.

Podle ceho (jakeho predpisu) bych nemel platit DPH za postovne? Muzu se
proti tomu odvolat? Maji pravo chtit celnici vypis o platbe, kdyz je v
zasilce faktura, kde je vse jasne napsane?

Mam pocit, ze jak nestihaji, sazi DPH od boku a maximalne, at stat
vydela. Diky za odpovedi.

--
Martin Hanek