[OT:] Wartas a nebezpecnost bylo Vykon hudobnej aparatury

Miroslav Sinko sinkomiro@rocketmail.com
Čtvrtek Červen 12 01:21:20 CEST 2008


No co dodat.. tie postupy, co popisujete, ako a kedy pridat/ubrat sytic, co sledovat a ako reagovat... nepripada Vam to ako z teorie riadenia? Nemohol by to robit niekto za Vas? Napr. lubovolny jednocip? A nie je presne toto ulohou jednocipov v "riadiacich jednotkach" modernych aut? 

A teraz vyzva pre Vas. Ked mate vysledovane, ze na 3-ke to zerie menej ako na 4-ke (za Vami popisovanych podmienok), neslo by spravit palubny pocitac (monitor) s udajmi 'okamzita spotreba', 'rychlost' => 'okamzita spotreba na 100km'? [pamatam si, ze prietokove merace paliva sa za onych cias vyrabali LEN pre wartburg] Podla toho sa zariadi vodic. V dalsom kroku podla toho zautomatizovat prisun paliva a vzduchu, v dalsom kroku prist na to, ze lepsie to bude vstrekovat priamo, v dalsom... atd... az zistite, ze uz peknych par rokov toto robia 'riadiae jednotky' "moderny"?

Este som chcel dodat k perovaniu. Na jednej strane ste pisali, ze perovanie ako kociar a takmer zaroven s tym ste pisali o bezpecnosti. No ale to je tak trochu oxymoron. Jedna vec je subjektivne vnimanie rychlosti na rovnej (v zmysle ziedne zatacky) ceste a druha bezpecnost prejazdu zakrut. Pri pruzeni, ako na kociari nevnimate nerovnosti, to je uplna pravda. Ale v zakrute sa cela karoseria+motor atd vykloni vplyvom odstredivej sily (ktora mimochodom neexistuje a je virtualna, ako som bol pouceny). Odlahcene kolesa na vnutornej strane zakruty stracaju pritlak a nasledky si domyslite. Naopak cim nizsi podvozok, tym nizsie tazisko; dalej cim tvrdsi podvozok, tym mensie vyklananie karoserie (a zdvihanie taziska)..apod. Proste sa treba rozhodnut: alebo podvozok ako kociar a tym padom pohodlna jazda, ale pomalsia v zakrutach, alebo nizky a tvrdy podvozok a tym padom nepohodlna udrncana jazda, ale v zakrutach mozte ist aj o >50% rychlejsie.
K tomuto poslednemu viem, co hovorim. mam Opel Astra z druhej ruky, ktory mal sportovy podvozok. Na SK dialnici pri 130km/h otrasy vyrazali volant z ruk. O beznych mestskych cestach nehovoriac. Ale zakruty, kde bezni ludia jazdia 40km/h a menej som prechadzal 60km/h a obcas aj rychlejsie bez akychkolvek problemov a tiez subjektivneho vnemu, ze ma kdesi vytlaca von zo zakruty. No priority prevladli.. teraz mam seriovy podvozok a po beznych cestach si krochkam (akoze ziadne otrasy na nerovnostiach necitim) a tych par zatacok kde uz jazdim 40km/h ma absolutne netrapi :-)

miro


--- On Wed, 6/11/08, Jaroslav Lukesh <lukesh@seznam.cz> wrote:
> No ono to obdivuhodně táhne (ani jsem si to dlouho
> neuvědomoval, až na 
> komentář známého když jsem ho vzal na autobus), ikdyž
> sotva sešlápnete 
> plyn - za podmínky, že mu pomůžete sytičem. Tu
> správnou polohu (závisí na 
> nastavení karbecu, předstihu, sešlápnutí plynu,
> otáčkách, teplotě vzduchu, 
> teplotě motoru) si musíte napřed vyzkoušet tak, že
> vytáhnete sytič naplno, 
> ono to přestane táhnout, a zasouváte ho zpět. V
> okamžiku, kdy "chytnete 
> vítr", jste zhruba na optimálním místě, kdy máte
> nejvyšší účinnost při 
> daných otáčkách - a tím i minimální spotřebu.
> Můžete ještě sunout, abyste 
> zjistil délku "kdy to táhne" a dát ho zhruba
> doprostřed. Při tomto stylu 
> jízdy ale za chvilku vyletí teplota motoru do
> červeného, ale z toho si nic 
> nedělejte, warbec má přetlakové chlazení (asi jako
> papiňák) a vyšší teplota 
> o 20st. motoru nijak neškodí - a dost snižuje potřebu
> více sešlápnout 
> pedál - táhne "sotva ho polechtáte". Dokud to
> to nepřeleze půlku červeného, 
> tak ani neotvírejte žaluzie motoru (je lepší i v létě
> se pár km rozjíždět se 
> zataženýma). Je dobré každou chvilku (co pár minut)
> zkoušet optimální polohu 
> sytiče, ona se trošku mění a po 1/2h takové cesty
> (tedy celé je to tak 
> prohřáté, že když zaprší, z povrchu kapoty stoupá
> pára) už není výrazná 
> změna a vysunutím o víc než cca 0,5-1cm jenom
> ztrácíte výkon. V tento 
> okamžik je spotřeba nejnižší. Když jednou jel táta
> nonstop za mámou do lázní 
> (Brno-K.Vary), tak měl spotřebu 6,1L/100km.
> 
> Takže když jezdím 90 na čtverku, mám o půl litru až
> litr vyšší spotřebu, než 
> když mi při těch 90 motor bzučí jak pilka na trojku.
> Na čtverku se vyplatí 
> jet tak od 105 nahoru, rychlost mezi 90 a 105 je
> neekonomická. Pokud je 
> hodně vlhko (na silnici se ideálně půl metru válí
> chuchvalce mlhy), tak když 
> ho rozfrčíte na 130, taky ho na této rychlosti udržíte
> jen s pomocí na 
> třetinu vytaženého sytiče a minima plynu - motor ale
> musí být u červené nebo 
> v ní (opět mu můžete pomoci žaluziema). Když
> nevytáhnete sytič, budete muset 
> hodně hluboko sešlápnout pedál, až k druhé trysce.
> 
> A možná důvod, přoč vám to žralo tolik, je ten, že
> u warbecu musíte každou 
> chvilku zkoušet "ubrat" - ono totiž u něj
> neplatí, že čím víc sešlápnutý 
> pedál, tím větší výkon. Jak najdete bod, kdy ztrácí
> rychlost, vraťte se 
> lehce zpět a upravte sytič. U těch 90 na trojku končím
> opravdu u sotva 
> sešlápnutého pedálu (když ještě lehce povolím, tak
> už "koktá"), když dám 4, 
> musím aspoň cenťák přišlápnout.
> 
> Ani jsem si to neuvědomil a popsal jsem tady vlastně to
> "nepopsatelné" - 
> tajemství ekonomické jízdy s W353.
> 
> Ten můj dvorní servisák taky vždycky "vypaluje
> výfuk", kdy z něj za jízdy 
> letí skoro metrový plamen jak z autogenu (je to nějaké
> kouzlení se sytičem a 
> druhou tryskou + aspoň půlhodinová jízda, jinak to
> nechytne - co se týče 
> bezpečnosti, tak jak ubere plyn, plamen zhasne). Říká,
> že když duotakt je 
> jinak v pořádku a přesto blbě táhne, má ucpaný
> výfuk. Takže to dělá 
> preventivně každému když jede na STK. Jednou vezl
> majitele a ten mu celou 
> cestu nadával, že mu trabiho chce zničit. Když on taky
> v zatáčkách kde jedu 
> max 60 a to ještě sám, jede 80. Holt je vidět, že na
> těch závodech duotaktů 
> leccos pochytil. Ale není to bezúčelně, tou jízdou
> totiž zjistí jinak skryté 
> nedostatky a po návratu z STK jde auto ještě jednou na
> zvedák. Barkasem mi 
> jel 120 a říkal, že ekonoměr byl někde v zeleném (mě
> na tu divokou jízdu 
> nechtěl). 120 jsem s ním ještě nejel, jen 110, ale v
> zeleném jsem teda 
> zdaleka nebyl, spíš za půlkou oranžové.
> 
> 


      



Další informace o konferenci Hw-list