[OT]: Skolstvi bylo Chce to nejaky poriadny flame... Co tak o jednocipoch? ; -)

Petr Tošovský PetrTosHW@PTmodel.cz
Středa Červen 11 20:03:21 CEST 2008

> Muzu vedet kde to tak funguje? :-) Snad se jedna jen o gymnazistu
> ktery bez zadnych predchozich znalosti sel studovat elektro VS.
> Protoze jak funguje bipolarni tranzistor jsem vedel uz v 15 ve 2
> rocniku na stredni a tam jsem taky slysel o druhem prurazu, ovsem
> delsi dobu jsem se tim nezabyval takze bych si musel ozivit znalosti.
> Co se tyce vysvetlovani ohmova zakona nekomu v patem rocniku, to take
> neverim protoze za tohle by nekoho vyrazili i u zkousek na vyucni
> list. Je ale pravda ze 98% lidi ze tridy do ktere jsem chodil nedela a
> ani nebude delat v oboru.

Presne tak, drtiva vetsina stejne z oboru utece. S tim Ohmovym zakonem
neverite, skutecne realne. Prijdu ke kolegovi a koukam jak skrabe jednu
cesticku na dost drahem plosnaku, profi vyroby. Ptam se co to blbne.
Odpovez ze potrebuje zmerit proud ktery tou cestickou tece. Tak mu
rikam, ze ta cesticka je spojnici mezi dvema uzly obvodu a je tam jen
vlozeny mezi ne rezistor zname velikosti, tak at si zmeri napeti na tom
rezistoru a vydeli to jeho hodnotou. Tim bude mit proud ktery tam tece
bez skrabani. Ten vyraz v jeho tvari bych vam pral videt. Oci na vrch
hlavy a dale uz jen nasledovala otazka: "To vazne jde? Jak to vis?".
Skolu uspesne dokoncil, diplomku v podle mne poskladal z ruznych rak,
ktere vsude mozne vydoloval, podle me musel byt vysledek nefunkcni, no a
nyni vesele pracuje v ABB, kde je to podle jeho vlastnich slov nenarocna
pohoda a uz si i narozdil od nas "pitomecku" vydelal na vlastni auto.

> Co se tyce situace na VS jsem taky zklaman, zejmena scio testy protoze
> diky tomu jsem neudelal prijimacky. Myslim ze prednost by meli
> dostavat ti kteri se zabyvaji skutecne predevsim jen danym oborem.
> Nevsim jsem si ze nekde jsou prijimacky ze zakladu elektrotechniky
> spise z matematiky a fyziky coz je lepsi.

Urcite by bylo vyborne kdyby se prijimacky delali na zaklade nejakych
pohovoru a podrobnem zkoumani co ma clovek v umyslu, urcite by se
ucitelum i studentum usetrilo spousty ztraceneho casu, ale kdo by o tom
rozhodoval a jak? A jak by se zarucilo ze ho nepodmaznou? Nejaka komise?
Kriteria hodnoceni? Rovnost hodnoceni mezi skolami? Kdyz uz je to
pisemnou formou a navic testem, tak uz to muze byt klidne z dejepisu, to
je jedno, ti kteri tam nemaji byt se dostanu i tak.

Tosa