[OT:] Wartas a nebezpecnost bylo Vykon hudobnej aparatury

Pavel_t pavel_t@centrum.cz
Úterý Červen 10 22:16:31 CEST 2008

Teda pane Lukesh Vy me v 50% prispevku velmi pobavite, nektere Vase
nazory chapu nebo i zastavam ale nekdy je to docela sila (treba jednim
dechem oznacite televizi za nastroj na masove ovladani lidi a pak je
vyzvete, aby radeji sli do kostela tady do nastroje zejmena v minulosti
ale i dnes stale velmi podobne ucinneho). A ted uz mi to opravdu nedalo:

> Bezpečnost je velmi dobrá :-D

Bezpecnost u Wartase byla nedostatecna uz pred temi 30ti lety co ho
vyrobili a ted co se na nem podepsal cas je to jeste horsi.

Zaznelo tu, ze bezpecnost vozu dela i ridic ale pravda je, ze ridic dela
pouze (ne)bezpecnost provozu. Aktivni i pasivni bezpecnost vozu dela
pouze vuz resp. jeho konstrukter, vyrobce a stav.
Z aktivni bezpecnosti tak mozna jeste dnes obstoji ten dobry vyhled z
vozu, ale dost vozu je na tom lepe ale dost i hure a treba Fabia (tam me
ten predni sloupek neuveritelne iritoval a to jsem s ni jel jen cca
10km) a Octavia v tomto zrovna za Wartasem zaostavaji. Kdyz to porovnam
se svym Mondeem tak jsem na tom s vyhledem zhruba stejne (uz je to
dlouho co jsem jel s Wartasem a tak jsem ho cestou z prace jen okouknul
zarustajici travou u souseda na zahrade) a to i vcetne mista. Brzdy
modelu ktere mely v predu kotouce byly prekvapive dobre ale taky diky
tomu ze brzdi jen cca jednu tunu (pohotovostni asi 950kg) tezky vuz,
ktery je ale jen na 155mm sirokych gumach. Liny motor (kdesi bylo
porovnani sedanu s S120 ktera na tom byla o fous lepe a to i se
spotrebou) necelych 50koni take neprida.
Z pasivni bezpecnosti snad nic jen pasy ale mam dojem, ze u prvnich W353
  v 60tych letech ani nebyly.

Motor je tragicky, maly vykon a vysoka spotreba. Jedna se o dvoutakt,
ktery sice je jednodussi a ma na objem vyssi vykon nez ctyrtakt ale to
je vykoupeno velkym mnozstvim karcinogenich castic ze spatne spaleneho
paliva a zejmena oleje. Sice dodnes maji 2takty mista kde je jejich
vyuziti a zazivaji urcitou renesanci ale bud uz nejsou tak jednoduche a
levne nebo pali velke mnozstvi oleje. Abych nekrivdil tak dnesni
CommonRail diesely taky nejsou co se tyce velmi jemnych sazi zrovna 2x
zdravi prospesne. Da se rici ze i zapalovani typu co valec to civka take
predbehlo dobu (ovsem Wartas nebyl prvni kdo jej mel) nebot dnes uz
rozdelovac neuvidite ale jsou pouzite prave samostatne nebo sdruzene civky.
Psal jste, ze dnesni auta dovoli maximalni vykon jen 5 sekund a pak samy
uberou, muzete uvest priklad takoveho auta? Nepletete si to s omezenim
maximalnich otacek nebo jen proste uz ten motor v tech otackach nema
vykon? Ja zadne nevidel cimz ale netvrdim, ze jsem videl vse a ze
neexistuji.

Podvozek taky darmo mluvit, sice v 50tych letech konstrukce motor i
nahon v predu nebyla na rozdil od dneska typicka (az na motor podelne)
ale to je asi tak vse. Pokud si vzpominam, tak ulozeni motoru je zrovna
skolni priklad jak se to tady nema delat nebot pri celnim narazu by jej
mel ram nadzvednout a nasunout do kabiny misto pod kabinu. Crash testy
asi nikdo nikdy nedelal nebo o nich nevim ale nekdy v polovine 90tych
let mi clovek z UVMV (ustav pro vyzkum motorovych vozidel nebo jak se to
jmenovalo) ukazoval nekolik tak 10let starych modelovych nakresu. Jizdni
vlastnosti taky nic moc, pry to lze zlepsit sirsima pneu. Navic na ramu
i karoserii uz tenkrat docela setrili a co s tim udela zub casu je jasne.

No takze mozna v dobe bolsevika ve vyberu S120, Zigul, Trabant, Wartas
nebo pri stesti neco z Tuzexu to byla dobra volba ale dnes uz je to
nerozum v tom jezdit. Je na trhu dost aut ktere bych si nekoupil treba
prave kvuli malemu prostoru (Mondeo kombi mam jen kvuli tomu, ze casto
potrebuji zejmena tatovi na zamecnicke ksefty prevazet velke veci, jinak
bych sel do neceho trochu mensiho) ale stale zustava vyber cim lze to
malo z dobrych vlastnosti Wartase nahradit.

Pavel

P.S. pan Kubec s hlaskou katolik - kolik me velmi rozesmal :)