Chce to nejaky poriadny flame... Co tak o jednocipoch? ;-)

Jiri Bezstarosti jiri@bezstarosti.cz
Úterý Červen 10 16:00:20 CEST 2008

Nabit si pri tom muzeme cumak, dojem muzeme pouze nabyt - nic ve zlem
;). Zkusim to popsat jednoduse.

ARM7TDMI (ARMv4) potrebuje nejprve nastavit specificke veci, nez skoci
do kodu v C:
http://www.atmel.com/dyn/resources/prod_documents/DOC2644.PDF
Zacatek kodu se sice pise v ASM, ale je to vlastne kus kodu, ktery
napisete (stahnete z webu) jen jednou, maximalne do nej mrknete a
upravite co treba, ale troufam si rici, ze ASM vubec znat nemusite a
nebo to i z komentovaneho crt.s pochopite ;).

CORTEX-M3 (ARMv7) tohle nepotrebuje v tom smyslu, ze by se to nedalo
napsat uz rovnou v C.

Neni to ale o tom, ze by se s C muselo cekat na to, az pujde napsat v C
uplne vsechno, protoze to crt.s ani u ARM7TDMI nijak neboli. Ten cas
psat nektere veci v C uz nastal drive a ja zaspal. Kdyz dnes vidim, jak
rychle dokazu v C napsat i slozitou aplikci, se kterou jsem se v ASM
placal pekne dlouho, lituji vseho casu a penez, ktere mi kdy utekly tim,
ze jsem C pro MCU nepouzival, coz souvisi i s tim, ze jsem si mel vice
sahnout i na jine MCU, nez tolik preferovat PIC pro vsechno. Vzdycky
jsem si rikal, ze treba v ASM pro PIC uz pisu jak v BASICu, ze jen
skladam kostky, ktere uz jsem kdy napsal a jen neco dopisu. Sice dodnes
pisu dost aplikaci pro male PIC v ASM, potreba je to stale, ale v C s
nabouchanym MCU je to brnkacka i pro vetsi aplikaci - hlava si ulevi,
penezenka prilepsi ;). Navic kdyz si uvedomite, ze muzete pouzivat
spoustu C kodu z neceho uplne jineho, usetrite si jeste vice psani.
Najdete si treba zdrojak v C pro FFT, sup to tam a jedem. V ASM proti
tomu nastava tezka prace a mysleni, ktere boli a stoji moc penez. Takove
sachy bych asi taky v ASM nepsal, cas by mi to nedovolil, ale portnout
je na AT91SAM7S256 a zahrat si je s nim po seriaku, bylo na par minut.
Ty sachy jsou mizerne, pouzite algoritmy za moc nestoji, ale staci najit
lepsi zdrojak.

Toz asi tak.

--
Jiri Bezstarosti