Re: OT - Jak se dělají obrovské fotografie ?

Tomáš Hamouz hamouz@alsoft.cz
Pátek Červen 6 10:57:14 CEST 2008

KL> Zdravím ctěné kolokvium a rád bych se dozvěděl (při pátku) jakou
KL> technologií vznikají zpravidla reklamní potištěná plátna s
KL> fotografiemi, tedy nikoliv grafikou, texty a podobně. Napadlo mne
KL> to při pohledu na obrovský portrét nějaké reklamní dívčiny.
KL> Obrovskost byla v řádu odhadem 15 x 20 metrů na jediném plátně. I
KL> když mohlo být sešité ale bylo to naprosto bez kazu.
KL> Asistoval jsem kdysi kolegovi který dělal velkoplošné letecké
KL> snímky v Brně, ale ten končil na formátu 6 x 3 metry, složeného z
KL> pásu papírů. Měl horizontální zvětšovák a kontinuální vyvolávací přístroj.
> [...]

Existuje bublinová tiskárna (netroufám si psát "bublinková"), která
plive inkoust na (nekonečný) pás papíru. Kolik má šířku nevím, ale
několik metrů to je určitě. Velikost plivance je úměrná velikosti
tiskárny, tiskový bod 5mm není nic zvlášního.

Tomáš