Středa Červen 4 15:23:25 CEST 2008

No pokud je to vývoj něčeho nového, zákazník často neví pořádně co chce a je
tendence zadání doupravovat až se to spustí a získají se provozní
zkušenosti.
Příklad: jednoduchá záležitost - vybíjení baterek velkým proudem při -20
st.C. Měří se sada 5 článků, které před tím půl dne ležely v mrazáku. Proč
dělat zátěž pro 5 článků, stačí pro jeden a dávat je tam postupně (vybíjení
trvá pár minut). Až po roce jim bylo podezřelé že kapacita se liší a
poslední článek je vždycky lepší než první. Otevřít 5x mrazák znamená
vyvětrat od tamtud zimu. Poslední měl měřitelně vyšší teplotu. Další
zkušenost - přesto že s tím dělali zodpovědní lidé a bylo tam teplotní
čidlo, jednou zapoměli pustit vodu a epoxid povolil. Čidlo zareagovalo
pozdě. Další zátěž už byla vzduchem chlazená, pro 5 článků, na vyšší proud.
a úplně jinak dělaná. Ale to je ten vývoj, s tím asi nic nenaděláte.
Anděl

----- Original Message -----
From: "RV" <vicek.radek@cpost.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Wednesday, June 04, 2008 8:50 AM
Subject: Re: a

Tohle ja delam take pokazde i pro sebemensi blbost, kdyz se dela na hubu
a jeste treba kdyz delam pro zarizeni, ktere ani nikdy nazivo neuvidim -
vetsinou to musi byt rychle a je to "jednoduche"... :-) Zvlast takove ty
jednoduche zarizeni co ridi nejake automaty a podavace jak popisoval
p.Bezstarosti.

Necham si to popsat, v dalsim mailu se doptam na to co neni jasne me,
pak to cele sepisu jak tomu rozumim a teprve nad tim se teprve zacne
dohadovat nad tim co by to melo presne delat. Temer vzdy se objevi to,
ze neco lze udelat jednoduseji a naopak neco co se puvodne jevilo jako
nedulezite (vetsinou nejake zpozdeni na nejakem clenu). Poslednim mailem
to zase cele shrnu a necham odsouhlasit zadavatelem. Vetsinou to sice
cele zabere den psani, ale malokdy jsem musel co predelavat.

Radek Vicek