normy pro zkusebny

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Pondělí Červen 2 12:26:29 CEST 2008

>Èistì ze zvìdavosti by mì zajímalo, zda skuteènì nìkdo nìkdy vidìl normu, ve které se mluví o externím watchdogu,
>redundantním relé a checksumu pamìti a zároveò se to netýká military/aerospace/automotive/life-support zále¾itostí.

Konkretne checksum programu (minimalne CRC u "nekritickych sucasti" (napr. texty, obrazky) a MD5 u sucasti kritickych pre funkcnost (t.j. program priamo urcujuci spravanie)); a kontrola integrity u dat v baterkovej RAM u zariadenia kde islo o peniaze; neslo o normu v zmysle STN/CSN/EN (t.j. predpisanu statom), ale o testovaci predpis akceptovanej skusobne (nieco ako UL).

Vacsina noriem, predpisov atd. nechava dostatocny priestor skusobniam pre vlastnu interpretaciu, a ano, stretol som sa aj so spominanymi obstrukciami s podozrenim na "nadrziavanie" konkurencii.

wek