ARM pocet instrukcii

Jiri Bezstarosti jiri@bezstarosti.cz
Sobota Červenec 26 13:29:09 CEST 2008

K ARM existuji i neomezene kompilatory C zdarma, nelamal bych si s tim
hlavu, jak je to omezeni mysleno ;).

ARMv4T (ARM7TDMI) maji dve instrukcni sady, ale ona je vlastne jen
jedna. Jde o to, ze 16bit instrukce se prevadeji na 32bit a pak se
provadeji (ten prevod neni penalizovan zadnym casem navic). Jenze tech
16bit instrukci je potreba ke stejnemu programu o neco vice, takze
program v 16bit instrukcich (THUMB) je o neco pomalejsi nez v 32bit
instrukcich (ARM) a velikostne neni v pameti polovicni. Co se tyce
pameti dat, funguje zarovnani, takze pokud jsou promenne jine nez 32bit,
nemusi byt prave optimalne vyuzivana.

ARMv7 (Cortex-M3) uz pouzivaji jen 16bit instrukcni sadu (ale jsou to
plnohodnotne 32bity), maji na rozdil od popsanych vyse Harwardskou
architekturu pameti programu a dat a data v pameti dat nezarovnavaji,
takze ji vyuziji lepe. Instrukcni sada je kompatibilni s THUMB, ale je
rozsirena na THUMB2 o instrukce, ktere maji za ukol jeste vetsi snizeni
pametovych naroku (snizuji pocet instrukci) a zrychluji beh programu. Na
rozdil od ARMv4T nabihaji hned po resetu do 16bit instrucni sady (jinou
ani nemaji), takze pro Cortex-M3 lze napsat cely program rovnou v C, coz
u tech drive zminenych dost dobre nejde a pouziva se start napsany v
ASM. Cortex-M3 jsou krokem smerem k MCU, vice odpovidaji nahrade za 8bit
MCU (treba i systemem preruseni), ty predchozi jsou mnohem vice CPU
(pokud tedy takove deleni vubec lze rozumne urcovat).

Nemam patent na rozum, klidne mne nekdo doplnte a nebo opravte.

--
Jiri Bezstarosti