meranie prudu prudovym trafom

Petr Simek psimek@jcu.cz
Pátek Červenec 25 13:08:48 CEST 2008

On Fri, 25 Jul 2008, Kručinský Ladislav wrote:

> Jo, já jsem taky moc nepřemýšlel, měl jsem malé trafo z "M" plechů které
> šlo rozebrat, namotal jsem na primár 5 závitů licny 1,5mm2 a sekundáru
> drátem 0,3 kolik se vlezlo a funguje to uspokojivě, viz přiložený graf.
> Zkoušel jsem to při různém zatěžovacím odporu.  Je fakt, že úbytek na
> usměrňovači jsem neřešil - odpovídalo to oblasti proudů která mně v dané
> aplikaci nezajímala.
>
> P.S. Mohl by mi někdo vysvětlit, čím je dána nelinearita při malém
> zatěžovacím odporu - proč se ta charakteristika ohýbá ? Je to nějakou
> nelinearitou sycení jádra nebo čím ?

Ja na tom Vasem obrazku vidim nelinearitu naopak  pri vyssim zatezovacim
odporu. A co si tak pamatuji tak proudove trafo by se melo snimat tak
aby melo na svorkach nulu, tedy pres operak ktery ho budi 'kontra' a proud
se snima na nejakem odporu pres ktery to ten operak 'nuluje' Tak si muzete
vystupni napeti upravit pro snimany proud nejakou prevodni konstantou.
Jen to otaci fazi o 180 takze kdyz to potrebujete ve fazi je nutna jeste
jedna inverze.