Porad kondenzatory tentokrat varikapy

Mrazik mraz@seznam.cz
Středa Červenec 16 12:14:32 CEST 2008

To bude u Zenerky hodně podobné jako u usměrňovací diody. Závislost
šířky vyprázdněné oblasti přechodu na napětí - tím je dána kapacita -
souvisí s koncentrací dopantu v závislosti na hloubce a tedy na
technologii. Před 30 lety jsem to uměl vypočítat a možná bych ještě
našel nějakou teorii na půdě. Ovšem tloušťka vyprázdněné oblasti je při
nulovém napětí už velmi malá a s napětím v propustném směru rychle mizí.
No a jakmile tam začne téct proud v propustmém směru začíná to být jako
kapacita nepoužitelné - činitel jakosti se prudce sníží. A pak na takto
zapojené diodě je možné mít jem pár milivoltů střídavého napětí, jinak
to strašně zkresluje. Nakonec tuto vlastnost využívá varaktor.
Mrazík