solarna elektraren na Slovensku

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Neděle Červenec 13 19:38:47 CEST 2008

Něco takového mě před pár lety napadlo taky, jen jsem nepřišel na to, jak by
se mělo pro úřady rozlišit, která část vyrobené elektřiny je solární a tudíž
prodávatelná za 13 Kč/kWh.

PH

From: "balu@home" <daniel.valuch@orange.fr>
"V súčasnosti prebieha posudzovanie vplyvu plánovanej elektrárne na
životné prostredie," povedal Ruža. Firma už má podpísané predbežné kúpne
zmluvy aj na pozemky, kde by mali byť umiestnené parabolické zrkadlá.
Elektráreň s plánovaným výkonom viac ako 200 megawattov bude využívať
koncentrovanú energiu zo slnka a na konečnú teplotu zohreje špeciálnu
kvapalinu zemný plyn. Projekt vznikol podľa vlani podaného patentu
slovenského vynálezcu Svatoslava Butoru a podľa Ružu zatiaľ podobnú
elektráreň nikde nepostavili.