Pribeh o zahadne chybnej komunikacii (aj s riesenim)

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Čtvrtek Červenec 10 08:57:06 CEST 2008

>No otazkou ostava, odkial brat ten reset...

Na tuto otazku je viacero odpovedi, a to z pohladu vyrobcu, vyvojara aj koncoveho uzivatela.

Vyrobca je v tomto pripade (ale aj v mnohych inych pripadoch - zly reset je vseobecne rozsirena pliaga) mala fabless firma, ktora vzdy vybera ten najlacnejsi fab ma vyrobu dalsej a dalsej varky, a si tym padom nemoze dovolit nejaky vyoptimalizovany digitalny proces s ako-tak presnymi analogovymi moznostami (nieto este echt mixed signal proces), takze s tym zabudovanym resetom uz toho moc nenakuzli. To najlepsie co mozu urobit je vydat appnote s upozornenim na to, ze v kritickych aplikaciach (kde svab MUSI nabehnut na prvy sup bez zasahahu uzivatelom) treba pridat externy reset; ale to je dvojsecna zbran, je to defacto verejne priznanie viny a to nie je obchodne dobry tah (kedze to ostatni nerobia).

Vyvojar musi akceptovat tuto situaciu zvazit, ci sa mu ten xx809 tam oplati ci nie - no a musi samozrejme zvazit aj vsetky 4 Andrejove body a mozno aj x inych.

Koncovy uzivatel je kupodivu uz dost natrenovany - aj moji chalani uz vedia, ze ak nejaky elektronicky geret nejde, treba ho vypat, pockat a zapat....

wek