[OT] 24" LCD Samsung 245T - vyplati se S-PVA?

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Sobota Červenec 5 08:26:05 CEST 2008

> Neviem ci naozaj vidite rozdiel. Podla Vasho prirovnania skor nie. Po lopate: rozdiel je v tom, ze cez DVI ide signal digitalne z digitalnej grafickej karty do digitalneho monitora. Pri VGA pripojeni sa digitalny signal konvertuje na analogovy, tento ide kablom a v monitore sa opat digitalizuje. Mate tam 2 zbytocne prevody, ktore kvalite nepomozu (kvantizacia) a analogovy prenos. Vsetko rusenie, sum a presluchy, ktore sa na analogovy signal cestou nabalia sa prejavia v obraze. Pri digitalnom prenose nic z toho nie je.

Ano, tohle všechno chápu. Ale jak jsem psal minule, nepoznal jsem
rozdíl, obraz na tom Dellu je stejně kvalitní i s tím rušením, šumem a
přeslechy a konverzí D/A - A/D.

> Ak tento rozdiel prirovnate ku rozdielu medenych a zlatych kablov, tak je to minimalne pre HW forum nepatricne. Lepsie prirovnanie by bolo: mam CD prehravac a na vzdialenost 5km budem tahat signal do zosilnovaca z analogoveho line-out vystupu, alebo digitalne z SPID vystupu. Kabel k monitoru ma iba 1-2m, ale prenasana frekvencia je v rade 100-viek MHz.

Dobře, tak vhodnější přirovnání je k CD vs. MP3, tam se taky
audiofilové bijou za to, že originální CD je vždycky lepší a při
poslechovym testu nepoznaj rozdíl. (Myslím tím samozřejmě MP3 se
slušným bitrate).

P.K.