[OT] 24" LCD Samsung 245T - vyplati se S-PVA?

Miroslav Sinko sinkomiro@rocketmail.com
Sobota Červenec 5 00:23:28 CEST 2008

--- On Fri, 7/4/08, Pavel Kadečka <pavel.kadecka@gmail.com> wrote:

> VGA mate duchov - to je ono, znizena ostrost. A ta JE dana
> rozhranim.

> - digitalne zobrazenie

> prenos (VGA) - A/D prevod - digitalne zobrazenie

> To samozřejmě vím, ale vidět rozdíl jen v tomhle, to
> je jako vyměnit
> kabely k reproduktorům za zlato a tvrdit, že to hraje
> líp, protože
> zlato je přece lepší vodič ;)

Neviem ci naozaj vidite rozdiel. Podla Vasho prirovnania skor nie. Po lopate: rozdiel je v tom, ze cez DVI ide signal digitalne z digitalnej grafickej karty do digitalneho monitora. Pri VGA pripojeni sa digitalny signal konvertuje na analogovy, tento ide kablom a v monitore sa opat digitalizuje. Mate tam 2 zbytocne prevody, ktore kvalite nepomozu (kvantizacia) a analogovy prenos. Vsetko rusenie, sum a presluchy, ktore sa na analogovy signal cestou nabalia sa prejavia v obraze. Pri digitalnom prenose nic z toho nie je. Ak tento rozdiel prirovnate ku rozdielu medenych a zlatych kablov, tak je to minimalne pre HW forum nepatricne. Lepsie prirovnanie by bolo: mam CD prehravac a na vzdialenost 5km budem tahat signal do zosilnovaca z analogoveho line-out vystupu, alebo digitalne z SPID vystupu. Kabel k monitoru ma iba 1-2m, ale prenasana frekvencia je v rade 100-viek MHz.

> dosiahnut stav, ze rozdiel nevidite. Z principu tam vsak
> degradacia je a nevidim dovod ju trpiet. Beriem specialne
> pripady, ked v starsom PC/notebooku nemate DVI vystup.
>
> Obraz je horší, ale rozdíl není pouhým okem
> pozorovatelný... takže z
> pozice pozorovatele je vlastně stejný, ne?

Plati v istych pripadoch, nie vseobecne.

> [...]
> popisujete. Asi je
> to opravdu dobrej monitor.
>
> Abysme si rozumněli, já tady neobhajuju VGA rozhraní,
> já jen
> upozorňuju na drobný fakt, že tvrzení "DVI je
> lepší než VGA" neplatí
> vždycky a všude --> platí zřejmě většinou, ale s
> kvalitními výrobky je
> připojení přes VGA srovnatelné s DVI. Samo že nějaký
> lowend monitor
> bude lepší připojit přes DVI, už jen kvůli lowend VGA
> kabelu, co k
> tomu Čínani dodávaj, ten analog tím zřejmě utrpí

Digital by nemusel... z principu je to vylucene. Myslite, ze ten DVi kabel, co dodavaju Cinania je kvalitnejsi?
Ak utrpi digital, tak sa obraz rozpadne uplne (videl som aj to).

Z par pripadov, ktore popisujete sa neda robit zaver. Princip nepusti a nakoniec skusenosti to potvrdzuje.

> P.K.

miro