Schema podsviceni pro CCFL

karel.minarcik karel.minarcik@seznam.cz
Čtvrtek Červenec 3 06:34:38 CEST 2008

Možná mi můžete poradit
já mám problém s LCD v tektronixu TDS220, když ho zapnu, tak LCD jde pěkně, dostatek jasu.., ale s dobou provozu (od 15-30min) - záleží na okolní teplotě LCD lehce tmavne, musím postupně zesvětlovat (v menu contrast level - musím snižovat hodnotu , na výchozích továrních 50% je vidět málo i při studeném tekovi, běžně pak mám 30%studený až 5% teplý).
Dosud to není zdaleka tak kritické, abych ho musel rozebrat, ale chci se připravit, oprava mne někdy v budoucnosti asi nemine.
Zatím co jsem ale pozoroval, tak se mi nezdá že by klesal svit CCFL výbojky, spíš tmavne LCD, ale to je subjektivní, s určitostí to budu vědět, až jej někdy rozeberu. Chtěl bych se Vás zeptat, jakým způsobem je řízen jas/kontrast u takových velkých LCD (mám skušenosti jen s obyčejným GLCD12864). Dle prospektu: tek by měl mít uvnitř i teplotní kompenzaci jasu/kontrastu LCD můžen blbnout i ta?.

Karel