OT - trolejove napeti tramvaje

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Pátek Leden 25 23:49:04 CET 2008


U tramvají v Praze se to odehrálo +/- před 15 lety. Do té doby tam byly NiFe (opravdu - ta baterka měla 24V a 17 článků). Zavádění olověných proběhlo celkem rychle, ale "porodní bolesti" byly velké.

Začalo se s tím na jaře, všichni se tomu smáli: "v zimě všechny chcípnou", nebo "tisíce korun v ...". Přes léto a na podzim to všechno krásně fungovalo, ale v zimě, když už byla většina baterií vyměněna, to začalo:-) Baterky umíraly jak na běžícím pásu. Krom běžných problémů jim značně vadilo, že v tramvaji byly sériově řazené poloviny nesymetricky zatíženy:-)

Časem nalezli odolnější baterie. Po dořešení problému s odbočkou už to celkem fungovalo. Trvalo to celé tak asi rok, nebo dva.

PH
  From: Vláďa Anděl 
  V tramvajích se taky blbne s olověnýma baterkama??? Na dráze se to začalo nasazovat snad minulý rok, údajně to bylo "podezřele rychle" schválené a hned pro všechny typy vozů. V depech jsou vybaveni jen na NiCd (nevím proč jsou stále lidi přesvědčeni že je to NiFe když NiCd se používá minimálně 40 let), na olovo nejsou nabíječky ani oddělené prostory. Vzhledem k 20 leté životnosti NiCd to bude pěkně dlouho pohromadě obojí :-) Lidi ve Feraku se tomu jen smáli - stačí nechat v zimě svítit odstavený vagón, na dráze nic neobvyklého. Olovu prý mnohem víc vadí otřesy - vagón není auto a odpružení vypadá trochu jinak :-)) Lidi na dráze říkají že olovo vydrží do nejbližší pořádné zimy.
  Jinak když plzeňská Škodovka dělala trolejbusy do USA, byl tam požadavek aby to určitý (krátký) úsek přejelo z baterek. Tak tam byly místo osvětlovacích baterek startovací, ve Feraku pro ně speciálně dělali malinké články KPH40. 
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20080125/2d9ed770/attachment-0002.htm 


Další informace o konferenci Hw-list