<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-2">
<META content="MSHTML 6.00.2900.3243" name=GENERATOR>
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=#ffffff>
<DIV><FONT face=Arial size=2>U tramvají v Praze se to odehrálo +/- před 15 lety.
Do té doby tam byly NiFe (opravdu - ta baterka měla 24V a 17 článků). Zavádění
olověných proběhlo celkem rychle, ale "porodní bolesti" byly velké.</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT> </DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Začalo se s tím na jaře, všichni se tomu smáli: "v
zimě všechny chcípnou", nebo "tisíce korun v ...". </FONT><FONT face=Arial
size=2>Přes léto a na podzim to všechno krásně fungovalo, ale v zimě, když už
byla většina baterií vyměněna, to začalo:-) </FONT><FONT face=Arial
size=2>Baterky umíraly jak na běžícím pásu. Krom běžných problémů jim značně
vadilo, že v tramvaji byly sériově řazené poloviny nesymetricky
zatíženy:-)</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT> </DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Časem nalezli odolnější baterie. Po dořešení
problému s odbočkou už to celkem fungovalo. Trvalo to celé tak
asi rok, nebo dva.</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT> </DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>PH</FONT></DIV>
<BLOCKQUOTE
style="PADDING-RIGHT: 0px; PADDING-LEFT: 5px; MARGIN-LEFT: 5px; BORDER-LEFT: #000000 2px solid; MARGIN-RIGHT: 0px">
<DIV
style="BACKGROUND: #e4e4e4; FONT: 10pt arial; font-color: black"><B>From:</B>
<A title=vaelektronik@vaelektronik.cz
href="mailto:vaelektronik@vaelektronik.cz">Vláďa Anděl</A> </DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>V tramvajích se taky blbne s olověnýma
baterkama??? Na dráze se to začalo nasazovat snad minulý rok, údajně to bylo
"podezřele rychle" schválené a hned pro všechny typy vozů. V depech jsou
vybaveni jen na NiCd (nevím proč jsou stále lidi přesvědčeni že je to NiFe
když NiCd se používá minimálně 40 let), na olovo nejsou nabíječky ani oddělené
prostory. Vzhledem k 20 leté životnosti NiCd to bude pěkně dlouho pohromadě
obojí :-) Lidi ve Feraku se tomu jen smáli - stačí nechat v zimě svítit
odstavený vagón, na dráze nic neobvyklého. Olovu prý mnohem víc vadí otřesy -
vagón není auto a odpružení vypadá trochu jinak :-)) Lidi na dráze říkají že
olovo vydrží do nejbližší pořádné zimy.</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Jinak když plzeňská Škodovka dělala trolejbusy do
USA, byl tam požadavek aby to určitý (krátký) úsek přejelo z baterek. Tak tam
byly místo osvětlovacích baterek startovací, ve Feraku pro ně speciálně dělali
malinké články KPH40. </FONT></DIV></BLOCKQUOTE></BODY></HTML>