Radioamaterske koncaky (bolo Re: polovica VF systemu preLHCuzbezi)

Čtvrtek Leden 24 21:09:05 CET 2008

Tak to jsem měl trochu zkreslené představy. Kdysi nám ve škole říkali jak
funguje AM vysílač, že se to moduluje až anodovým napětím koncového stupně.
Tak jsem si celou dobu myslel že to pracuje ve spínacím režimu a bordel se
potlačuje až filtrem na výstupu. Vůbec mi nedošlo že SSB se moduluje na
nízkých úrovních a pak se zesiluje lineárně. A to jsem už jeden vysílač
dělal http://vaelektronik.cz/bastl/files1/mikrofon.pdf
ale vzhledem k výkonu cca 5 mW to zcela záměrně chodí lineárně.
Anděl

----- Original Message -----
From: <Cihak@dkv.lbc.cd.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Thursday, January 24, 2008 10:27 AM
Subject: RE: Radioamaterske koncaky (bolo Re: polovica VF systemu
preLHCuzbezi)

Tranzistor MUSÍ být v lineárním režimu jinak to ruší. Jako hranice
maximálního výkonu se uvažuje cca bod 1dB komprese. A ještě horší než
komprese je když se to stáhne do C třídy nebo se nastaví příliš malý klidový
proud. To se pak na pásmu dějí věci :-). Samozřejmě při CW to může běžet i v
C třídě. Málokdo ale bude dělat PA jen pro CW.

Martin.