RE: Chladice v elektronice Re: OT: Barva radiátoru

Jaroslav Buchta jardabuc@seznam.cz
Pondělí Leden 21 17:43:02 CET 2008

A ja zil v presvedceni, ze vyzarovani tepla je proste jeho posilani ve
forme vf zareni pryc, jedno kam....
Ale je asi fakt, ze pri 80stC to velkou roli hrat nebude.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Michal Vanka
Sent: Monday, January 21, 2008 5:36 PM
To: HW-news
Subject: Re: Chladice v elektronice Re: OT: Barva radiátoru

Pokud me pamet neklame, tak teplo se siri vedenim, salanim a konvekci,
prizemz barva povrchu je podstatna pouze pro sdileni tepla salanim.
Protoze vzduch je plyn pruteplivy, chladic se vzduchem nesdili teplo
salanim, ale pouze konvekci (neboli proudenim). Mohl by ale sdilet teplo
salanim napriklad se sousedici stenou, nicmene aby se tato salava slozka
uplatnila, musel by byt tento chladic "rozpaleny do ruda".

Jestlize bych tedy chtel zkoumat odpoved na to, jakym zpusobem ovlivni
cerna barva chladice odevzdavani jeho tepla molekulam vzduchu konvekci,
zameril bych se na kvalitu konvekce, tedy nejspise na zkoumani toho,
jakym zpusobem ovlivnuje dana barva proudeni velice tenke vrstvicky
vzduchu (vice laminarni/vice
turbulentni) nad chladicem...

Dalo by se tedy rici, ze barva chladice s kvalitou chlazeni
polovodicovych prvku souvisi jen velmi malo, ne-li vubec. Pravdou ale
je, ze cerny chladic mnohem lepe vypada...

S pozdravem,
-mv