Re: Chladice v elektronice Re: OT: Barva radiátoru

Michal Vanka junk.mv@gmail.com
Pondělí Leden 21 17:36:03 CET 2008

Pokud me pamet neklame, tak teplo se siri vedenim, salanim a konvekci,
prizemz barva povrchu je podstatna pouze pro sdileni tepla salanim.
Protoze vzduch je plyn pruteplivy, chladic se vzduchem
nesdili teplo salanim, ale pouze konvekci (neboli proudenim).
Mohl by ale sdilet teplo salanim napriklad se sousedici stenou,
nicmene aby se tato salava slozka uplatnila, musel by byt tento chladic
"rozpaleny do ruda".

Jestlize bych tedy chtel zkoumat odpoved na to, jakym zpusobem
ovlivni cerna barva chladice odevzdavani jeho tepla molekulam
vzduchu konvekci, zameril bych se na kvalitu konvekce, tedy
nejspise na zkoumani toho, jakym zpusobem ovlivnuje dana
barva proudeni velice tenke vrstvicky vzduchu (vice laminarni/vice
turbulentni) nad chladicem...

Dalo by se tedy rici, ze barva chladice s kvalitou chlazeni polovodicovych
prvku souvisi jen velmi malo, ne-li vubec.
Pravdou ale je, ze cerny chladic mnohem lepe vypada...

S pozdravem,
-mv