UV LED Osvitovka

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Středa Leden 16 10:34:04 CET 2008

Puvodni zprava ze dne 16.1.2008 od Karel Musil:

> Budto tady nekoho nechapu ja nebo nekdo me. Zminoval jsem, ze hlavni
> rozdil shledavam ve fotorezistu. Kazdy, kdo zatim prisel a vyzkousel
> to, nad tim zasnul.

Ja jsem nejak nezaznamenal, ze by ti v tomto nekdo oponoval. Ty
shledavas hlavni rozdil ve fotorezistu. Ja shledavam hlavni rozdil ve
vsem. Kdyz budes mit spatny fotorezist nebo spatnou folii/film nebo
spatnou osvitovou jednotku nebo spatnou vyvojku nebo spatny leptaci
prostredek, tak budes mit proste problemy. Kdyz bude vsechno dokonale,
muzes si dovolit nekde ujet, treba zvysit cas apod.

Pouzivam nekolik typu fotorezistu, uz jsem to psal. Vcetne rucne
nanasenych a vcetne sitotiskem nanaseny negativni fotorezist (bez
ochranne folie). Negativni fotorezist ma radu vyhod a ty se projevi
zvlaste tehdy, kdyz je spatna predloha, protoze je proste negativni.
Kdyz je predloha dobra a rezist neni vyslovene spatny (viz spatne
skladovane desky v GME), je to uplne jedno, co se pouzije.

Ja bych nepohrdal temi, kdo si nanaseji fotorezist sami, nevidim v tom
zadny problem.

> Bezny fotorezist pozitivni z maloobchodu samozrejme umoznuje vyrobu
> slusnych desek. Jak jsem psal i u nas se tento system pouzival leta.
> Jenze ma proste sva specifika. Nemuzete ho treba ponechat jen tak ve
> vyvojce o neco dele.

Proc by ne? Kdyz je dobre nasviceny, muze tam byt dele. Ne hodinu...

> Nebo snad pomahat vyvojce steteckem, abyste odstranovali vyvolany
> rezist a vedeli jestli uz je hotovo.

Kdyz mas vzdy stejne namichanou vyvojku, muzes jet presne na cas,
nemusis pomahat vyvojce. Ja tedy pro pozitivni fotorezist pomaham
vatovou tycinkou a pro negativni stetcem. Jinak ale nic nebrani tomu
to soupnout do vyvojky na urcity cas a pak vytahnout.

> Nemuzete ho pak ponechat chvilku dele v leptaci lazni.

Muzes uplne stejne jako v pripade negativniho. Rezist se nema co
odleptavat, kdyz je dobre nasviceny a vyvolany, takze v obou pripadech
se pouze podleptava. A to neovlivnis typem rezistu.

> Narozdil od toho ted pouzivame rezist, ktery ma tloustku podle toho
> co si pamatuju 50um. Muzu si s nim delat co chci i co se tyce casu v
> laznich. Vzdy je po vytazeni perfektne lesky s tloustkou
> nekolikanasobne vetsi nez zminovany pozitiv.

Ano, i ja mam zkusenost s tim, ze muj negativni fotorezist je
odolnejsi nez bezny pozitivni fotorezist. Pak snese horsi zachazeni.

> Je vyslovene krasne jak doslovicka na slovicka reaguje pan
> Zahradnik. Predstavte si, kdyz uz reagujete na slovicka, ze jsem
> nikde nenapsal, ze by ta folie nemela snad zadny vliv.

Jak muzu reagovat na slovicka, ktere jsi nenapsal? To si tedy
predstavit dost dobre nedokazu :-) Nicmene, ze jsi nepsal, ze folie
nema vliv, to snad neznamena, ze to nemuzu napsat ja. Nebo ano?
Chudaci ti studenti... :-)

> Zminil jsem jen, ze je skutecne tenka. A 0,25mm jsem znimoval,
> protoze jsem nedelal mensi.

A ja zminil 0,2 mm, protoze jsem je proste delal, no. To snad neni
problem, ze si kazdy rekneme sve zkusenosti.

> PROTOZE v eaglu mam v defaultu k dispozici nejtensi cesty prave teto
> sirky.

Aha. Ja si v Eagle nastavuji, co chci, default nedefault.

PS: Vazne ale nechapu, proc se tak zbytecne vztekas. Vlastne vubec
nejsme v rozporu, kdyz si poradne prectes, co v prispevcich pisu.
Samozrejme, ze kdybych dopredu vedel, ze nemas rad, kdyz ti nekdo na
prispevek zareaguje a trosku doplni informace nebo ma trochu jiny
nazor, nedelal bych to. Uz proto, aby ses nemusel certit :-)

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz