Master-slave prodluzka

Ivan Kiss Ivan.Kiss@novohrad.sk
Středa Leden 16 00:42:16 CET 2008

Ano, nasiel som tie vase prispevky. Hodim ich sem a nemusim to ist
merat :-)
1.
Ak nechcete bastlit, da sa za cca 300,- kupit predlzovacka so zasuvkami
master/slave. Vo vasom pripade po vypnuti TV v master zasuvke, ostatne
zasuvky (slave) vypne automaticky, pri zapnuti TV, ostatne zapne tiez
automaticky. Tieto predlzovacky maju spravidla aj nejake prepatove
ochrany. Mam doma 2 take, k dvom PC a plna spokojnost.

Popis je napr. tu (ale vyrobcov a modelov je na trhu vela):
http://www.e-asec.sk/perifer%20atx.htm

miro

2.
V stand-by tam zerie prud iba jedina LED napajana cez kondenzator.
W-meter ukazuje nulu. PC v stand-by, ci je v nej, alebo mimo podla
W-metra zerie rovnako 4W. Odber master zasuvky je snimany prudovym
trafom, spinaci prvok slave zasuviek je rele, ktoreho cievka je
napajana cez ten isty kondenzator, ako indikacna LED.

V druhej predlzovacke je cez kondenzator napajana "zlozitejsia"
elektronika s kompatarormi 1x LM339, snimanie odberu je na kusku
odporoveho drotu, spinanie opat cez rele. Stand-by odber tejto
predlzovacky vid prva.

Myslim, ze pre spominane pouzitie s TV atd je predlzovacka este
vhodnejsia, ako pre PC, lebo ak sa TV vypne sietovym spinacom, nebude
odoberat vobec nic, narozdiel od "skrinky" PC v master zasuvke, ktory
ma svoj stand-by odber.

..no ja mam tuto svoju master-slave predlzovacku pichnutu do dalsej s
vypinacom. V tej vypinacovej mam zapojenu este inu predlzovacku na
pajku, zdroj, a pod. Na noc a cely den, kym som v praci, vypinam
vypinac. Master-slave ma teda svoj vypinaci a setriaci vyznam len ked
nezapinam PC pri zapnutom "hlavnom" spinaci. No prepatova ochrana sa k
PC vyplati. Pred prestahovanim do terajsieho bytu bol v dome taky
rozvod, ze ked sused zapol pracku, poblikol u mna luster a PC sa
restartol... S touto predlzovackou ostalo len to pobliknutie :-)

miro

Zdalo sa mi, ze Miroslav Sinko, pisal: