Re:Plynový kotel sledovaný po IP, jaký zvolit?

kral.j@centrum.cz kral.j@centrum.cz
Úterý Leden 15 20:00:03 CET 2008

Kondenzační nemá s vložkováním komínu nic co do činění. Kondenzační, tedy využívající i kondenzační teplo, má teoretickou účinnost vyšší než 100% nad spalným (?) teplem. Problém ovšem je, že takto kotel funguje jen při poměrně nízké teplotě teplonosného média (vody v topení). Ta teplota je tak max 35°C. Při vyšší teplotě však účinnost prudce a výrazně klesá. S tím vložkováním je vazba na tzv. turbo, tedy s nuceným odtahem (tedy vlastně s ventilátorem). Takové kotle mají odtah přes zeď a komín tedy nepotřebují. Takové existují jak klasické i kondenzační.
Ještě osobní zkušenost. Před časem jsem naletěl na značku. Říkal jsem si, že značka Junkers stojí za příplatek (hodně vysoký).Už po roce jsem pochopil, že jsem naletěl. Pravda je, že tenkrát probíhala první vlna plynofikace a zjevně se vyprodaly i zásoby jinak neprodejné. Když po dvou letech provozu přijel servisní technik, divil se, že takový typ vůbec nezná. Pak se mi ještě podařilo kotel udržovat v provozu za cenu toho, že jsem si některé díly musel nechat vyrobit "podle vzoru", dřív než se rozpadly. Dnes mám Mora a maximální spokojenost. Ale pravda je, že ta zkušenost je teprve krátkodobá.
Král