Re: E-bay - je to normální ?

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Pondělí Leden 14 14:06:00 CET 2008

Puvodni zprava ze dne 14.1.2008 od Galloth:

> Protoze smyslem aukce by melo byt tu vec vydrazit a tudiz by aukce
> mela trvat tak dlouho, jak dlouho jsou ochotni lide prihazovat.

Smyslem aukce je stale vec vydrazit. A ma sva pravidla. Je casove
omezena. Tim je to prece dano. Nikdo nebrani zajemcum prihazovat pred
koncem aukce. A pak je tam proste cas, od kdy se musi vydrazit.

> Kdyby nebylo prihozeno v posledni vterine, tak by drazba treba jeste
> pokracovala a prodalo by se to jeste za vic a majitel by vice
> videlal a dostal by to ten, kdo to skutecne nejvice chce. Me to
> prijde podobne eticke, jako kdyz treba exekutor vyhlasi drazbu
> zabaveneho majetku tak, ze se tam stihnou dostat jen predem urceni
> lide ale verejnost ne (kdysi to bylo v obcanskem joudovi nebo kde).

Ja bych to spis porovnal s tim, ze se na bezne osobni aukci stanovi,
ze se bude drazit dana vec presne 2 hodiny a ti lide tam budou 2
hodiny sedet a cumet a teprve v posledni minute zacnou prihazovat. Pak
zazvoni zvonec a holt je konec. To je zasadni rozdil proti tomu, ze
nekdo neni pripusten, protoze je kazdy pripusten a jsou stanovena
jasna pravidla platna pro vsechny. Nemuzes srovnavat dana pravidla s
nejakym neetickym chovanim.

> Eticka aukce by mela byt verejna a koncit az se prestane prihazovat.
> A to plati pro jakoukoliv takovouto akci at uz elektronickou nebo
> osobni.

Na tom neni nic neetickeho, kazdy ma stejne moznosti a muze
prihazovat. Kdyz budes chtit dat za neco $10K, tak to tam proste
prihodis a nikdo jiny uz si necvrnkne ani v posledni minute, kdyz jsou
ti ostatni ochotni dat jen $50.

Jde spis o to si dopredu ujasnit, kolik je kdo ochoten kolik dat.
Hlavne je potreba si ale ujasnit ta pravidla. Jsou proste dana, jsou
napsana a o tom to je.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem