LINUX server

rudolf.ulc@centrum.cz rudolf.ulc@centrum.cz
Čtvrtek Leden 10 20:32:14 CET 2008

Vyber je velky, ale na server je v kazdem pripade treba vybrat takovou
distribuci, ktera ma zajistene bezpecnostni zaplaty a opravy  co nejdelsi
dobu.

Obvykle distribuce zamerene spise na desktop maji zaplaty a opravy tak max rok
v nejlepsim pripade dva. Je blbost instalovat kazdy rok na server novou
verzi. A take jsou mene odladene v porovnani se serverovymi distribucemi.

Z techto duvodu bych doporucil treba CentOS, ktery ma updaty zarucene cca 7
let. Je to klon RedHat Enterprise Linuxu zdarma. Nebo neco podobneho. V
zadnem pripade bych na server nedaval neco jako Fedora (nova verze 2 x za
rok) a podobne, to se hodi pro desktop, kde jsou prinosem aktualni verze
softwaru.

Ruda